Bubba Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 (edited) Hej! Jag tänkte sy upp lite byxor i samma Mönster till M90-unformen (dock ej M90 maskeringen, utan civil färg) Så jag tänkte fråga om någon här vet var man kan få tag på Symönstret till M90-Byxorna?? MVH Bubba edit// grisfingrar Edited October 20, 2004 by Bubba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TangoXray Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Kontakta en kille som heter Andreas Carlsson. Han har ett mönster till m/90 som han säljer. Storleken kommer jag inte ihåg, men jag tror att det var 175/75 eller nåt liknande. Du kan nå honom på carlzon78@hotmail.com /TangoXray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted October 20, 2004 Author Report Share Posted October 20, 2004 OK:) Tack för hjälpen:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Alternativt så tigger du till dig ett par byxor i rätt storlek som är kasserade och sprätter upp dessa i sömmarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CfrHGB Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Och naturligtvis scannar/fotar du av ritningarna och lägger upp dem här ... eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted October 20, 2004 Author Report Share Posted October 20, 2004 Japp det kommer jag att göra:) om och när jag får tag på mönstret... MVH Bubba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Team Member Posted October 22, 2004 Report Share Posted October 22, 2004 @Bubba Prova här: Militärekiperings AB, M E A 08-348501 Upplandsgatan 23, Stockholm Vet att Högkvarteret använder sig av dom samt en bekant till mig har låtit sy upp ett par 90 byxor i civil färg där. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted October 22, 2004 Author Report Share Posted October 22, 2004 okok:) tack:) men sätetr endå in denna sidan:) http://hem.passagen.se/carlzon/nittibralla/ Men jag kommer endå att jämföra priset o hur många storlekar dom har... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteQve Posted October 23, 2004 Report Share Posted October 23, 2004 Har snart fått modellen till M90 byxan. Tänkte dock inte sy upp den i bomull. Militaryshop har en jacka från mp-sec som är sydd i cordura light 300. Detta tyg hittar jag ej, men recon säljer saccorda 330, någon som vet om detta tyg skulle lämpa sig? 300, 330...kan man ana att det är någorlunda samma? Känns som det är rejälare väv än varpsatinet som används idag. ------------------------------------------------ EDIT! Tycker det räcker med en tråd om detta så jag slog ihop dom. The Swede BLÅGUL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted October 23, 2004 Report Share Posted October 23, 2004 (edited) Problemet är att Sacodra-väven är 100% vattentät då den har PU-beläggning... Edited October 23, 2004 by Sir Vival Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted October 23, 2004 Report Share Posted October 23, 2004 Ngn som vet var man kan finna mönster till M90P byxorna? Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Karlsson Posted October 23, 2004 Report Share Posted October 23, 2004 Tja. Nån som vet var man får tag i hela uniformsmönstret, både vanliga o pansar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 24, 2004 Report Share Posted October 24, 2004 fan, vore fett najs med ett par civila 90 brallor.. kanske gröna? (även om de gråa på sidan som Bubba länkade till är jäkligt snygga) skulle vilja ha en M/90 jacka i civil färg också... fast då med pennhållare på armen :P dock är jag helt oduglig på att sy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted October 24, 2004 Author Report Share Posted October 24, 2004 Hde nog blivit snyggt med hela uniformen Men väldigt MÖPigt :P Men var det inte ett förslag för en tid sen att det skulle läggas in en "sysida" på www.SoldF.com ??? (komemr ej ihåg när det kom, men det var när "vi" snakkade om sygrejor på forumet) Så jag tycker o lämnar nu som förslag att vi kan ha en sysida på SoldF.com Bra för alla oss små sytanter :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 24, 2004 Report Share Posted October 24, 2004 ja, de som är bra på att sy kanske rent av kan tjäna en hacka ;) hur som helst, hela uniformen i civil färg skulle vara trevligt kanske även i woodland för alla små Airsoft kidz ;) eller rent av för den ultimate B-styrke människan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Karlsson Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 Men om man vill ha tag i pansaruniformen? Ja eller båda två pansar och vanliga. Ingen som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 Men om man vill ha tag i pansaruniformen? Ja eller båda två pansar och vanliga. Ingen som vet? Repetera,kom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Karlsson Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 Jag repetera: Ingen som vet var man kan få tag i pansaruniformen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 Jag repetera: Ingen som vet var man kan få tag i pansaruniformen? Själva uniformen eller mönstret till uniformen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Karlsson Posted October 25, 2004 Report Share Posted October 25, 2004 Jag repetera: Ingen som vet var man kan få tag i pansaruniformen? Själva uniformen eller mönstret till uniformen? Mönstret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Karlsson Posted October 26, 2004 Report Share Posted October 26, 2004 Är det ingen som vet var man får tag i mönstret till pansaruniformen? B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Var det nån på forumet som sydde egna brallor nån gång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rulle Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 hej jag undrar om någon har mönster till sjöstridsbyxorna??? någon som vet.. KOM mvh hvu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted May 23, 2005 Author Report Share Posted May 23, 2005 Var det nån på forumet som sydde egna brallor nån gång? Inte jag ijallafall Har dock fortfarande kvar planerna på det Och det skall sys:) problemet har bara varit pengar till tyg... men men, det komemr, har satt som mål före sommarlovets slut skall dom vara klara ett par byxor och ett par shorts i M90 "mönstret" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scribe Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Kan inte den som har mönster till M90 byxorna dela med sig av det till forumets medlemmar. Eller det kanske blir olagligt? Har FM patent på mönstret till m90-systemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignis nitidus Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Kan inte den som har mönster till M90 byxorna dela med sig av det till forumets medlemmar. Eller det kanske blir olagligt? Har FM patent på mönstret till m90-systemet? Har diskuterats förut, och svaren har alltid varit: Nej, FM har inget patent på mönstret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Kan inte den som har mönster till M90 byxorna dela med sig av det till forumets medlemmar. Eller det kanske blir olagligt? Har FM patent på mönstret till m90-systemet? Har diskuterats förut, och svaren har alltid varit: Nej, FM har inget patent på mönstret. Nej, det är fullt förståeligt. Men de kanske har mönsterskyddat den? (Ursäkta den dåliga ordvitsen, men det heter faktiskt så) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rulle Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 vad är det för skilnad mellen sjöstridsbyxorna och m90 brallorna?? såg ett par på tradera för en tid sen men kommer inte ihåg detalierna. någon som kan upplysa mig? mvh hvu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted May 26, 2005 Report Share Posted May 26, 2005 Kan inte den som har mönster till M90 byxorna dela med sig av det till forumets medlemmar. Lyfter upp tråden i förhoppning om att det finns de som äger mönster men inte sett denna tråd innan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias R Posted May 26, 2005 Report Share Posted May 26, 2005 Även jag är mycket intresserad av att få lägga fingrarna på mönster till FU90. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts