Jump to content

Nya eller beg. 90kängor?

Guest Lillan

Recommended Posts

Guest Lillan

Själv föredrar jag beg. kängor men vissa är konstigt formade så då är det lika bra med nya...

Tänkte bara dela med mig att "Viking" är exemplarisk om man vill täta kängorna ifrån väta...

Har inte reda på priset men bra är den...

Fast å andra sidan så ska de ju inte vara täta som gummistövlar, då kan man ju lika gärna använda sådana. När man går ett par mil på en dag så har fötterna en tendens att svettas satan.

Vidare sas det under grundutbildningen (ryckte in i januari) att man inte skulle fetta in vinterkängorna lika hårt som sommarkängorna.

Föredrar nya.. även om de är lite stela första tiden, men det känns psykiskt bättre än att få nånting av årsmodell -68.

Föredrar faktiskt nya, beg. har ju en tendens att vara ingångna av någon annan :)

Viking skofett ligger runt 30,- per burk :)

Vårdar man kängorna varje dag i början(ca 3månader) av vpl.tiden, så behöver man inte lägga så mycket tid på kängorna sedan :thumbs:

• 4 weeks later...

Nåt roligt man kan göra med sina kängor som man gått hela sommaren med är att man ställer dom i duschen å sköljer ur dom.

Det roligaste kommer när man sköljer av sulorna. Rinner ut svart fint vatten :P

Guest Greven

Jag använder inte M-90 kängorna. Dom är kassa! Kör med Meindl. Måste man välja tar man ett par nya - fyller med varmt vatten - drar på sig det våta kängorna - går ur och går.

Absolut nya pjucks, som man får kvittera ut 6 mån i förväg att gå in. (som några har beskrivit ovan)

Men skall man gå långt och bära tungt föredrar jag absolut mina Meindl-pjucks...vilka jag iofs vanligen använder.