Guest Lillan Posted June 8, 2002 Report Share Posted June 8, 2002 Själv föredrar jag beg. kängor men vissa är konstigt formade så då är det lika bra med nya... Tänkte bara dela med mig att "Viking" är exemplarisk om man vill täta kängorna ifrån väta... Har inte reda på priset men bra är den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2002 Report Share Posted June 8, 2002 Fast å andra sidan så ska de ju inte vara täta som gummistövlar, då kan man ju lika gärna använda sådana. När man går ett par mil på en dag så har fötterna en tendens att svettas satan. Vidare sas det under grundutbildningen (ryckte in i januari) att man inte skulle fetta in vinterkängorna lika hårt som sommarkängorna. Föredrar nya.. även om de är lite stela första tiden, men det känns psykiskt bättre än att få nånting av årsmodell -68. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted June 8, 2002 Report Share Posted June 8, 2002 Föredrar faktiskt nya, beg. har ju en tendens att vara ingångna av någon annan Viking skofett ligger runt 30,- per burk Vårdar man kängorna varje dag i början(ca 3månader) av vpl.tiden, så behöver man inte lägga så mycket tid på kängorna sedan :thumbs: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
målobs Posted June 9, 2002 Report Share Posted June 9, 2002 Nya ska det vara. Jag och nya M90 funkade helt perfekt. Jag kunde ta ut ett par känger och nästa dag gå en 2-3 mil och det kändes inte ens i fötterna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERI Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Det ska vara nya kängor, det tar ändå så kort tid att gå in dem. /ERI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Klart det ska vara nya grejer! När kängorna är nya sitter dom som bäst, tycker jag..Ett par slitna gamla kängor är inte roligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KattenJansson Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Nya kängor men behåll sulorna från dina gammla om dom inte är allt för sunkiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Nåt roligt man kan göra med sina kängor som man gått hela sommaren med är att man ställer dom i duschen å sköljer ur dom. Det roligaste kommer när man sköljer av sulorna. Rinner ut svart fint vatten :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Greven Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Jag använder inte M-90 kängorna. Dom är kassa! Kör med Meindl. Måste man välja tar man ett par nya - fyller med varmt vatten - drar på sig det våta kängorna - går ur och går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Jag använder inte M-90 kängorna. Dom är kassa! Kör med Meindl. Måste man välja tar man ett par nya - fyller med varmt vatten - drar på sig det våta kängorna - går ur och går. Meindl=Damskor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Absolut nya pjucks, som man får kvittera ut 6 mån i förväg att gå in. (som några har beskrivit ovan) Men skall man gå långt och bära tungt föredrar jag absolut mina Meindl-pjucks...vilka jag iofs vanligen använder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts