PlotRanger Posted December 7, 2002 Report Share Posted December 7, 2002 nån som vet var man kan få tag på FV:s blå vävda axelhylsor? dom med guldtråd alltså, inte de vanliga tyghylsorna.. skulle vilja ha korprals- samt furirhylsor förrådstomtarna på f4 säger iaf att de inte har några.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KP2 Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 Finns ju fler tsfd att höra med... Borde inte vara nåt problem om du har rätt att bära den graden skall du självklart få ut hylsorna! Tjata mera! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orka Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 Dessa skall inte som du säger finnas på F4 men de fins på F21 och borde då sonika kunna köpas in av Frådet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 9, 2002 Report Share Posted December 9, 2002 Jag har för mig att hylsorna i guldtråd utgått för värnpliktig personal och jag tror att de var avsedda för anställd personal i lägre tjänstegrader, medan vpl fick nöja sig med gul tråd. Reservationer för att jag kan ha hur fel som helst i denna fråga. Själv bär jag bara gröna eller siverfärgade gradbeteckningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 9, 2002 Report Share Posted December 9, 2002 Utdrag ur UniR FM 1999 sid. 280: Flygvapnets tjänstetecken. Gruppbefäl bär på axelklaffshylsa gradbeteckning - 4 mm vävt streck m/51. Gruppbefäl bär på ärm gradbeteckning - 8 mm vävt streck m/51. Vill du ha fatt i en hylsa med galon får du nog försöka på Tradera eller någon annan auktionssite. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts