Jump to content

Missionären


simon

Recommended Posts

Varför kallas ställningen för missionären?

 

Dett har jag och min klasskamrater funderat på under hela dagen och kan inte komma på någon vettig anledning.

 

Ludvigs förslag är bäst hittills:

 

Runt tusentalet(vikingatiden) så parade sig människor som man alltid har gjort. Bakifrån.

 

Sen kom missionärer hit för att kristna oss, och påvisade att den metoden var djurisk och oren. Så de lärde ut detvad vi idag kallar för missinären.

 

 

Men den låter inte heller trolig.

 

 

Någon som vet, eller tänker sig ha en aning?

Link to comment
Share on other sites

Simon, är det verkligen sånt en pojke i din ålder ska fundera på? ;)

 

 

Jag tror iofs på alternativet att vi inte ska para oss som djuren, dvs bakifrån, eller vara "orena" eller vad det kallas. :P

 

 

 

...i övrigt håller jag med Fu Dahlberg.

Link to comment
Share on other sites

Jag har fattat det som att ursprunget till uttrycket "missionären" kommer från den tiden (17-1800 talet?) när missionärer åkte till Afrika för att lära hedningarna hur det skulle gå till.

 

Personligen tvivlar jag ju dock på att någon missionär har behövt "uppfinna" ställningen. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Wikipedia är din vän:

http://en.wikipedia.org/wiki/Missionary_position

 

The missionary position is probably the most well-known human sex position. It is said that it is so called because of a story that this sex position was taught by Christian missionaries as the only "proper" sex position. (This story is apocryphal; the term originated sometime between 1945–1965.)

 

EDIT: Markerade det viktigaste stycket.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Simon, är det verkligen sånt en pojke i din ålder ska fundera på? ;)

 

 

Jag tror iofs på alternativet att vi inte ska para oss som djuren, dvs bakifrån, eller vara "orena" eller vad det kallas. :P

 

 

 

...i övrigt håller jag med Fu Dahlberg.

Nja...så ung är jag inte....fyller 18 om några månader....menmen. Allt är ju relativt! ;)

 

 

Tack för svaren, nu kommer väl ludvig må som en prins... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Enligt teorin om vinkeln på vaginakanalen som upphovet till kärlekens mysterium, presenterad av Peter Englund i Sommar 1993 (eller 1994) så känns det inte alls säkert att det skulle vara naturligare för människor att para sig likt hundar än ansikte mot ansikte.

 

Däremot köper jag J-Stars och Fu Dahlbergs förklaringar, då de stämmer med det mesta jag hört.

Link to comment
Share on other sites

Enligt teorin om vinkeln på vaginakanalen som upphovet till kärlekens mysterium, presenterad av Peter Englund i Sommar 1993 (eller 1994) så känns det inte alls säkert att det skulle vara naturligare för människor att para sig likt hundar än ansikte mot ansikte.

 

Däremot köper jag J-Stars och Fu Dahlbergs förklaringar, då de stämmer med det mesta jag hört.

Apropå vinkling, visste ni att penisen böjs 90° när man kör (har jag för mig att det var,) missionären. Det var på Sex senses eller vad det heter på Discovery där forskare hade kört (sätt in korrekt prefix här-)röntgen på par som hade sex och upptäckte det. Ganska otroligt.

Link to comment
Share on other sites

ok, det låter krångligt att ha sex i en röntgenapparat... ?!

 

enligt min bedömning så känns det mer naturligt att älska i missionärsställningen än i någon annan ställning, dessutom så får man ju mer kroppskontakt vilket ju uppfyller andra behov än just bara sexualdriften.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte det har ett minsta smack med missionärer att göra. Bara ett slags beskrivning av nåt som förefaller fantasilöst och enformigt. Missionärsställningen heter på ryska старый козацкий способ - stáryj kоzátskij spósob - gamla kosack-metoden. Och nu hoppas jag verkligen att intresseklubben har anteckningsblocken uppe!

Link to comment
Share on other sites

ger mig fan på att siffrorna 1, 1618 finns inbladat i fortplantningen också.

Jag tror Bushman läst lite mycket "da vinchi-koden" :D

Även om en del om gyllensnittet är sant... så är boken FICTION :D ;)

NEJ!!!!

allt är sant, och i morgon skall jag på släktträff i årnäs med mina släktingar folkungarna!!

vi underhåll av skalden skrävlar jan och hans engelske vän lying dan.

 

vad det gyllene snittet anbelangar, så tror jag inte jag någonsin kommer att få tillåtelse att få göra de mätningar, jag behöver för att kunna räkna ut den ekvationen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...