Jump to content

Stridshandske 2000


Guest

Recommended Posts

Nu är det så att vi hade genomgång om brandskador och sånt och skulle släcka någon som fått napalm på sig osv.

Men iaf nu till frågan mina stridshandskar luktar kraftigt äckel av den brända filten och av napalm (om det bara var napalm okej då hade jag inte brytt mig). I alla fall  så vill jag bli av med lukten och hur ska jag rengöra neoprenhandskar är det bara att slänga dem i tvättmaskinen på 60 grader eller?

Link to comment
Share on other sites

jag har ett par neporen jag med (dock ej 2000)

och jag brukar då bara lägga dom i diskmedel/vatten och sedan krama ur och skölja.

Än har jag då inte märkt någon skillnad på funktionsvärde :)

Link to comment
Share on other sites

Står det inte tvättråd på lappen som sitter i mudden?

Jag har mina på jobbet och kan tyvärr inte titta efter.

 

Nu är det ju inte bara neopren i stridshandske 2000 utan skinn också och då kanske tvättmaskinen är ett dåligt val.

 

The Swede

Link to comment
Share on other sites

Jag får inte byta ut dem på persedelbytet då de enbart tar emot rena persedlar och man enbart får byta ut dem om de är trasiga.

Men det är ju som sagt inte enbart neopren men jag får väl kolla om det är ett tvättråd på dem.

Sen för övrigt vet någon vilka maskindiskmedel man kan använda på m90 uniformen jag har nämligen hört att vissa tvättmedel inte förstör impregneringen.

Link to comment
Share on other sites

  • BlåGul -1
Gå ned på förrådet och säg att du fått flygbränsle på dem. Fast det fungerar kanske inte för alla?

Kanske om man ligger i flugvapnet, kanske inte om man ligger på I19..

 

Varför skulle man behöva byta för att man fått fotogen på dem förresten?

Link to comment
Share on other sites

You smell that? That's napalm. Smells like.......viktory. (Eller nåt sånt)

Apocalypse Now

 

Varför ta bort det? :)

 

"You smell that? Do you smell that? ...Napalm, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning. You know, one time we had a hill bombed, for twelve hours. When it was all over I walked up. We didn't find one of 'em, not one stinkin' dink body. The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like... victory. Someday this war's gonna end... " Lt Colonel William 'Bill' Kilgore 'Apocalypse now'   :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...