Jump to content

Hjälp med hölster

GA KA

Recommended Posts

Jag har tyvär lite högre krav och använder produkter ifrån Desantis nu.

Jag vill ha hölster, maghållare och bälte som är anpassat till varandra. Bältet måste vara styvt. Hölstret måste hålla pistolen säkert utan remmar och liknande. Maghållaren kan gärna vara enkel men helst dubbel. A

Jag är inte helt nöjd med de hölster jag har prövat (flesta vanliga märken på marknaden) utan vill ha något trevligt läderhölster som komplement till diverse kydex hölster.

Däremot kan jag rekomendera Promoteq som en av de bästa företagen som handlar med taktisk utrustning. Ägaren är extremt hjälpsam och trevlig samt har rätt bakgrund för att sälja utrustning till skillnad ifrån vissa företag.

Mitt eget favorithölster (som jag bar i tjänsten och fortfarande använder) är ett Safarilandhölster.

Hölstret är i princip detsamma som det svenska polishölstret - dock förlängt så det sitter längre ned på benet. Det finns dessutom en benrem som gör att det håller sig nere vid snabba drag. Jag tror dock inte det tillverkas längre. Om jag inte minns fel gjordes det bara i en mindre serie till svensk polis. Stadigt med ett grymt snabbt drag.

Safariland har säkert vad du söker. Bra kvalitet!

Vill man ha snygga hölster till söndagsbjudningen brukar Bianchi ha snygga och praktiska grejor. DeSantis har väl ungefär samma sortiment.

Jag har samma hölster om det är 6004 ni menar. Safariland har utmärkta produkter. Roligt att många polismyndigheter förts nu börjar inse att man behöver säkrare hölster. Jag köpte mitt hölster för snart fyra år sedan. Det har tillverkats i många olika versioner men den senaste är bäst med möjligheter att montera diverse tillbehör på "hölster plattan".

Jag tycker att Bianchis hölster saknar den "rätta kryddan"

Ska du använda hölstret för dolt bärande eller som tjänstehölster?

Jag har ett Price & Western för dolt bärande till min Sig.

Utan "thumbstrap" så håller den fast pisolen med friktion.

Väldigt snabbt hölster och snyggt och med allehanda access, assessoa...tillbehör!

Finns hos Combat eq. i Stockholm.

• BlåGul -1

Jag är inte heller särskilt förtjust i PWLs hölster. Lite för "klumpiga" för min smak.

Om du "utan remmar" menar utan thumbsnap så tror jag inte Bianchi har något läderhölster för dig. Alla har, vad jag vet, någon form av rem eller snodd för att hålla fast vapnet. Mitt mest använda läderhölster till G17 är ett Bianchi Shadow II som sitter tight och bra. Ingen hit att tävla med dock. :)

En bra (tycker jag) dubbel magasinshållare i läder för glockmagasin är Bianchis #29, storlek 3.

Safariland har jag inte provat alls.

Vore jag du skulle jag ta en titt på Milt Sparks prylar. Det är väntetid på dem, men du får KVALITET. Ska du ha ett bälteshölster skulle kanske ett Nelson Legacy eller liknande passa bra?

Kolla också på Lou Alessis hölster - samma gäller där, vet inget om väntetider dock.

När det gäller bälten har väl i stort sett alla hölstertillverkare tjocka och bra bälten. Har man tur kan man även hitta lämpliga saker i vanliga butiker. Hund/häst-butiker kanske har något?

(OT: såg nyligen en P7M8 bäras i hölster som hölls uppe av ett enormt sviktande 12-15 mm brett bälte. Såg lite tveksamt ut)