Jump to content

Sjöstridskänga 90


Guest

Recommended Posts

Jag har fått tillfälle att köpa sjöstridskänga 90 för 1020 pix - vad säger ni, är det värt pengarna?

 

F.ö. så tar även jag semester fr.o.m imorrn bitti, ska bila runt i Portugal 1v och äta 'fruits de mêre' tills det kommer ut genom öronen!! :D

Link to comment
Share on other sites

Fråga

vad är det som skiljer sjöstridskängan från den vanliga?

har hört att det är stålhätta och att den har något högre plös (har för mig att man kan kalla skaftet det :) )

något annat som skiljer dom båda åt?

eller är jag helt fel ute ? :D

Link to comment
Share on other sites

>> HC1<<

 

Jag har inte köpt den ännu, en kompis sade att den var ok - speciellt bekvämt var det med dragkedjan. Min tanke var ju att ha den som vanlig marschkänga...och då anser du den vara m.e.m undermålig?

 

>> Fenix <<

 

Påminner vagt om M/90, men har som sagt stålhätta, högre plös och dragkedja, verkar ha tunnare sula men jag har inte testat den något ännu..

Link to comment
Share on other sites

Har haft mina i 10 år, i fält, såväl marschkänga etc. För mig slår den 90 kängan med hästlängder. Så jag tror att det är mycket individuellt, det där med fotbeklädnad.

 

 

-When God gave out noses, I thought he said roses

and i asked for a big and Red one !

Link to comment
Share on other sites

att Gotcha:

Jag har upplevt att den kan läcka vid dragkedjan och att det pga den också uppstår lite mysko veck på kängskaftet.

Sen tycker jag att lästen är lite i smalaste laget. Sammantaget funkar den inte att marscha i för mig.

Jag använder sjöstridskängan enbart till sjöstridsdräkten, i fält använder jag Pro-boot som enligt min mening är en av de bästa kängor som tillverkas.

Link to comment
Share on other sites

Men hur funkar den i minusgrader. Måste ju vara ett H-E att ha en stålhätta då som blir iskall o kyler ner foten.

Körde med 90-känga/vinter med stålhätta hela vintern i boden. Jag har, vad jag vet, alla tår kvar.

 

Men det är säkert mer plats för sockar i vanliga 90-kängorna än i damskorna som ni pratar om..

Link to comment
Share on other sites

>>ING

är det inte så att alla som har med fordon att göra, folk som lastar osv. har 90-kängor med stålhätta??

Ingen aning. Det var inget krav för att hålla på med fordonen hos oss.

Det vi hade dem för var p.g.a. brobyggandet. Det är obehagligt att ställa ner brodelar (tunga) på fötterna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...