Jump to content

forts. Hur sänka ett hangarfartyg?


Carl

Recommended Posts

Ja det är Nimitzklass. Lite svårt att se i den rörliga trailern dock, man tror lätt att det är Enterprise. Lättare att se på stillbilder.

 

Rätt extremt orealistiskt att så många sjömålsrobotar skulle nå fram till fartyget för övrigt.

Link to comment
Share on other sites

"ön" på fartyget ser kantig ut ur vinkeln på trailern och påminner därmed om Enterprises karakteristiska "ö"

Lite lurigt är det faktiskt, flera jag har snackat med online har trott att det var Enterprise vid första ögonkastet. Men ändrat sig sen förstås.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill inte vara nån besserwisser men Enterprise´s "ö" är ju mycket mindre(framför allt i nederkant) i jämförelse med Nimitz. Sen så ligger Enterprise´s "ö" mer på mitten av fartyget än Nimitz "ö" gör.

Jag kanske har fel men det är vad jag har för mig. :D

Link to comment
Share on other sites

Jodå det stämmer.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara men, när man ser den sneda bilden på ön (när robotarna slår in) så är den förvillande lik Enterprise.

Jag ska kolla vad vi kom fram i ett annat forum, tror någon sa att de hade mixtrat lite med utseendet på fartyget digitalt så det är kanske därför man får det intrycket.

Tror vi funderade lite på om de hade blandat bilder från flera fartyg och "smält samman" dem av någon anledning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Karlén/KJ

Ingenstans i trailern ser det ut som Enterprise, Nimitz-seriens "ö" ser ut så framifrån..

 

Verkar bli en hyfsad rulle, fan hittar den inte på DC nånstans ju.. :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Guest Johannes

kanske lite off topic men va fan. När man såg trailern så verkade det som om "the bad guys" var nazistiska sydafrikaner... men i boken var det väl ändå araber som snodde bomben... skumt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...