Jump to content

Mina Vietnamesiska möss.

Guest Lt. Payne

Recommended Posts

Guest Lt. Payne

Vill Uppdatera er om läget på Ho Chi Minh stigen som har tagit en sväng om min lägenhet.. :banghead:

Sedan en tid tillbaka har mattan i köket gått mer och mer sönder och vår hund fick skulden för detta, den stackarn. Även en del konstiga ljud på nätterna skyllde vi på henne.

Men sedan vi såg tydliga bitmärken på en plastpåse var saken klar, vi har möss!

(Vilket är liiite störigt när man bor i stan).

En stridsplan gjordes upp för den kommande striden.

Jag planerade för mörkerstrid och eldöverfall med truppminor.

Även att agera prickskytt med soft airgun ingick i planen. :surprise:

Men när jag presenterade planen för C hemmet fick jag till svar:

Nej, det ingår inte i ROE i detta området. (Bara att göra som C säger..) :D

Lämplig material anskaffades på det lokala mobförrådet (Överskottsbolaget).

10 st. Mustruppmina 11. Dessa placerades i förrgår kväll ut längs den misstänkta leden och apterades med ost och rå köttfärs.

Efter en spaning längs stigen i morse hade följande hänt under natten.

I fällan på balkongen hade en stor NVA-Sergeant mött sin Skapare. :baskerFN:

Men vad som väntade i nästa fälla under diskbänken var en överraskning... :baskerFN:

Fällan var länsad och Vietcong-svinet ;) hade passerat förbi med sin last av

RPG7 och AK47:or.

Jag kommer till kommande natt att fokusera striden till området under diskbänken

och placera om mina Claymores så att Vc inte kommer levande igenom.

Frågorna till de som slagits med Charlie förut är:

Tror ni att Charlie ändrar stigens riktning?

Kommer de i större antal?

Är prickskyttar ett lämpligt vapensystem?

B)

En musfälla modell större med vippbräda är att rekomendera, så de små kräken fångas levande.

Ta med hunden ut och släpp ut musen, låt hunden jaga fatt den och le ondskefullt.

Vad gäller prickskyttare så lär vapensystemet inte vara grovkalibrigt nog för att anställa tillräcklig skada på fiendens trupper.

Lös problemet med kemisk krigsföring.

Tror ni att Charlie ändrar stigens riktning?

Kommer de i större antal?

Är prickskyttar ett lämpligt vapensystem?

B)

Charlie gillar rutiner. Han använder samma uppmarschvägar för sina överfall, så länge han inte hindras i sin framryckning...

Antalet är svårt att bedöma. Allt från två till MÅNGA. Ett säkert tecken är om Charlie attackerar på flera olika platser simultant. DÅ har du ett stort angrepp på gång. Om du dessutom upptäcker spår av kannibalism bland mindödade Charlies har du ett stort angrepp på gång. (logistiken är av Europeisk medeltidsvariant -ät vad du hittar)

Prickskytte är enligt min mening inte något bra angreppssätt. Charlie har ingen hierarkisk struktur på sina förband, och prickskytte kommer inte att få Charlie att vika undan. Charlie bekämpas enligt min uppfattning bäst med minstrid. Det är viktigt att minera över yta. Lokalisera Charlies infallsport och minera sedan framryckningsvägarna och strategiska punkter (under diskbänken, skafferi osv) Tänk på att förändra mineringen med några dagars mellanrum, så Charlie inte lär sig att mineringen ligger två steg till höger om avloppet. (Har Charlie upptäckt två förlorade kamrater på samma plts kommer Charlie att söka kringgång)

Tänk på att Charlie är MYCKET bra på nyrekrytering när han har fått ett starkt brohuvud och vad som för några veckor sedan var en liten spaningsstyrka kan idag vara ett besvärligt gerillaförband, som inte lyssnar till krigets lagar.

REGIMUS NEQUE HOSTIS

Helvete Payne...Du måste föra kriget till grannländerna...Invadera lägenheten brevid, avlöva ev växter i fönstret, flytta ev "vänligt sinnade möss" till byar i mitten av hemmet.

Ta en plastpåse fylld med stenar, lokalisera mössens "huvudstad" och låta dom smaka "rollingthunder".

Funkar inte det kan du ju byta ut din MEU i köket mot en MJAU.

Lycka till..

:surprise:

Guest Lt. Payne

Tackar för tipsen, ska ändra mineringarna med hänsyn till tid och plats.

Har även en del lokala hänsyn som styr striden.

Bland annat C hemmets tår, utlöser hon en av Claymore-minorna blir jag degragerad och omplacerad till vaktjänst i källaren. ;)

Hunden är också nyfiken på minorna så en nogrann minstrid är nödvändigt.

C hemmet får varje kväll en minskiss och en muntlig genomgång av nattens aktivitet. Har också lovat henne att jag ska ta livet av hela Vietcong-förbandet snarast.

Hmm..

Funderar på om jag ska ta med min vän Jack Daniels och en Softair gun och placera oss bägge i lämpligt läge för ett elddöverfall under den sena kvällen, får se vad som händer.

Guest Lt. Payne

@Rille116

Jag måste hålla konflikten på en lokal nivå, att flytta kriget till grannarna skulle nog sätta hela regionen i brand. Men ökar antalet Vc får jag överväga ett förebyggande anfall, bara för säkerhetsskull. Men tack ändå.

@Scribe

Att ta in MJAU-trupp skulle få det lokala Hemvärnet (Hunden)att slåss med dem istället för Vc som är grundtanken. Skulle nog ge mig mer problem än jag behöver i denna konflikten.

@HC1

Får jag hjälp från Jack Daniels ikväll så lär det bli roligare. :D

Om Mustruppmina 11 ger för dålig kill ratio borde användandet av C-stridsmedel vara påkallat. Kombinera med minstrid för bästa resultat.

För att undvika prostester från omvärlden (C-stridsmedel är inmusomant) kan även K.A.T.T-enheter rekryteras från allierade. Gäller dock att det finns minst en LNO så den inlånade enheten inte råkar i konflikt med förbandets närskydd (D.O.G-plutonen).

Visar sig Fi vara övermäktig och genomförandet av operationen går åt h-vete föreslås att egna styrkor lämnar AOR:et på en kortleave och lokala milisstyrkor (Anticimex) genomför lite "search and destroy".

Lösningen är enkel:

1. Aptera skål innehållandes stark (billig) sprit

2. VC dricker sig mätt

3. Du öppnar fönstret

4. Tar fram lämplig golfklubba

5. Bjuder in några vänner

6. Du och vänner tränar golfsving

Företrädesvis och beroende på antal VC kan övningen genomföras med tävlingsmoment såsom vem träffar det öppna fönstret, vem träffar fastigheten mittemot etc. Allt beroende på de inblandades skicklighet.

Lösningen är enkel:

2. VC dricker sig mätt

3. Du öppnar fönstret

Företrädesvis och beroende på antal VC kan övningen genomföras med tävlingsmoment såsom vem träffar det öppna fönstret, vem träffar fastigheten mittemot etc. Allt beroende på de inblandades skicklighet.

LOL :D

Kunde bara inte låta bli...

Lösningen är enkel:

2. VC dricker sig mätt

3. Du öppnar fönstret

Punkt 2 kan jag gå med på, men de andra näääääääää, inte på mig!

Sen är jag för övrigt EN person......

@Rille116

Jag måste hålla konflikten på en lokal nivå, att flytta kriget till grannarna skulle nog sätta hela regionen i brand. Men ökar antalet Vc får jag överväga ett förebyggande anfall, bara för säkerhetsskull. Men tack ändå.

Återigen, det finns bara EN Vc!!!!!!!

@Scribe

Att ta in MJAU-trupp skulle få det lokala Hemvärnet (Hunden)att slåss med dem istället för Vc som är grundtanken. Skulle nog ge mig mer problem än jag behöver i denna konflikten.

Tycker jag låter alldeles utmärkt!!!

Jag kommer till kommande natt att fokusera striden till området under diskbänken

och placera om mina Claymores så att Vc inte kommer levande igenom.

Men hallååååå, för det första kommer jag inte igenom diskbänken o *snyft* varför kan inte jag få leva???

:D

Ni som inte fattar nåt kan fortsätta läsa nästa inlägg... ;)

/Vece

Ta reda på var de jävlarna tar sej in å täta hålet/sprickan med vanlig aluminium folie dom tar sej ej in den vägen igen !

Alla vet väl hur det känns att bita i alu folie !? :)

Asfalt-skivor istället...

/J

annars är en ganska bra VC fälla att ställa en ganska hög burk, som man lägger lite gott med mycket lukt i, så att dom lätt kan ta sig ner i den, men inte upp igen. Sen är det bara att förhöra fångarna om man har någon tolk. Den är failsafe så länge det inte finns något att greppa, och friendly fire existerar inte :Malaj:

@Rille116

Tänk på domino-effekten. :baskerPa:

Och en SIT-REP tack?

@Rille116

Jaha...då kan det sluta med att dina möss tar hjälp av näbbmöss i grannfastigheten, och upprättar läger där för bruk in hos dig.

Sen slutar det med att du och familjen står på köksbordet och inväntar Hkp-evc

ut ut fastigheten.... :)

Underskatta ALDRIG konfliktspridande förutsättningar..

Guest Lt. Payne

SIT-REP.

TNR.174704

Längs Ho Ch Minh stigen har följande hänt. Ett troligt skenspår har upptäckts.

Det ligger där NVA-Sergeanten slets itu av Mustruppmina 11 på balkongen.

Ingen mer aktivitet har upptäckts där, men spåret kommer ändå att mineras.

Nu till det intressanta, jag gjorde det klassiska misstaget att underskatta Vietcong..

:/

Ni har väl alla hört ryktena om att Charlie tillsätter kemikalier i Whiskyn för att passifiera oss? Vad som hände vet jag inte riktigt, men efter att jag patrullerat spåret kl 2300 och kontrollerat alla Claymores så måste jag och Jack D. somnat..

Jag vaknar med ett ryck i den fuktiga djungelnatten kl. 0120, SHIT! Djungeln var totalt,tyst endast månen lyste ner genom gardinerna. :D

Jag lät Jack Ligga kvar, han såg rätt tom ut. När jag kollar minorna under diskbänken kommer det som en blixt från klar himmel, Charlie har en EOD-Expert i sin pluton!! :o

Bägge minorna är länsade men inte utlösta! Budskapet från Vietcong var glasklart,

De var experter på krigföring i den miljön och det var inte jag. :}

Instinktivt ville jag hämta radion, kalla upp Almighty och begära en Airstrike.

Besinnade mig snabbt och kommer i skymningen att placera ut Mustruppminorna

på väl valda platser under och runt diskbänken.

Flera spår av sandaler och exkrementer tyder på att Charlie har sin förläggning i det området.

Jack D. kommer inte att få delta i nattens operation då han har en förmåga att störa sin kamrater genom att få de till att somna på sin post. :/

Finns det möjlighet under kvällen och den tidiga natten kommer händelseutvecklingen att sändas i klartext på denna frekvens.

Slut. ,O

Jag tror att ni måste tillfångata mössen mha burar och dyl.

Hittade en liten artikel:

http://www.icakuriren.se/artikel.html?id=12678

Omedelbar attack är bästa försvar.

Där ser du, ni har ingen tid att spilla.

När ni införskaffar vapen, tänk på krigslagarna,

vissa vapen är förbjudna men säljs iaf (mer info

i artikeln)

Av någon skum anledning är det inte förbjudet att

sälja olagliga NVC-fällor utan bara att köpa dem..

:D

Verkar som om det bra finns en lösning på problemet!!

NAPALM!!!

Detta kan givetvis bli lite kärvt med all undervegetation och dylikt i terrängen där du befinner dig, men med ett djärvt agerande och lite chansning skall det nog gå fint.

:huh:

Jag lät Jack Ligga kvar, han såg rätt tom ut. När jag kollar minorna under diskbänken kommer det som en blixt från klar himmel, Charlie har en EOD-Expert i sin pluton!! :baskerPa:

Bägge minorna är länsade men inte utlösta!

Verkar som att utlösningsanordniongen behöver justeras (s.k. jägarfix...)

Du bör justera låsbygeln, så minorna blir känsligare. Eftersom Charlie minbryter enligt en något dödsföraktande metod, kommer Charlie inte att kunna hantera minering med väldigt lågt utlösningstryck.

GIVE'EM HELL!!

Guest Lt. Payne

SIT-REP.

TNR134206

Vietcong har under natten mellan lördag-söndag angripit våra kommunikationer.

I området under sonens säng har en telefonkabel på ett mycket grymt sätt bitits av. Vietcong har med hjälp av det 121:a NVA-Regementet även tagit krigföringen till en annan nivå. Deras senaste och mest bestialiska sätt att slåss är genom att sätta sig och skita i min LK35! :baskerHV:

Mitt motdrag är att jag ökat antalet Claymores till 12 och ändrar minornas placering inför varje natt, vilket under natten gav utdelning!

En sketen Vietcongkorpral fick möta sin risgudar under natten. :dong:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...