Jump to content

Nya sommar-uniformen

Guest

Recommended Posts

Yo.

Jag fick syn på en skrivelse från Swedint om nya sommar-uniformen..

Det verkar som den har blivit lite FÖR populär, svinnet ur förrådet hade varit ganska kraftigt, i skrivelsen fanns en lista på dem som skulle ha den - alla andra skall, utan dröjsmål, återlämna den till förrådet!!

Dessutom framgick det att den ännu är att betrakta som testplagg.

Där ser man.

ps. Vad skulle ni gilla en vanlig 59-skjorta i M/90-mönster?  ds.

Guest Lt. payne

Jag vet inte men,om någon skulle "hitta" en sån i skogen i storlek 185/75 så kan jag lämna in den (om ca. 5-10 år)....

Hittelön utbetalas!

(Ett skämt! Hoppas att ingen blev upprörd!)

Jag påminner herrarna om reglerna för SoldF.com forum och chatt:

Användarna skall inte heller använda SoldF.com eller AXPI:s tjänster till att erbjuda eller efterfråga sexuella tjänster mot betalning, husrum eller annat vederlag, förmedla information om eller marknadsföra kommersiella tjänster, olaglig försäljning av vapen eller materiel som tillhör Försvarsmakten, pyramidspel eller annan verksamhet som inte är förenlig med tjänsternas karaktär.

The Swede

*som också gärna vill ha en m/90 sommar* :)

Givetvis, vi är inga krämare här heller..! *harkel* :)

Men, vad tror ni om en m/59-skjorta i m/90-mönster, skulle det vara tokfult eller rätt...snyggt/ballt/funkis..??

Rätt kaxigt mönster är det ju, men m/59-skjortan är fin som den är...om vi nu skall tala mode. :)

Nä, rör inte 59-skjortan.

Den är kult.

Sen håller jag med Otto om fälmössa 90.

Totalful. Jag fick ut en när jag började på Ing2 men den går fan inte att få någon stil på.

Det får bli fältmössa 59 även i fortsättningen, det har funkat i 20 år så det går nog några år till. :)

The Swede

Guest Lt. payne
Jag påminner herrarna om reglerna för SoldF.com forum och chatt:

Användarna skall inte heller använda SoldF.com eller AXPI:s tjänster till att erbjuda eller efterfråga sexuella tjänster mot betalning, husrum eller annat vederlag, förmedla information om eller marknadsföra kommersiella tjänster, olaglig försäljning av vapen eller materiel som tillhör Försvarsmakten, pyramidspel eller annan verksamhet som inte är förenlig med tjänsternas karaktär.

The Swede

*som också gärna vill ha en m/90 sommar* :rolleyes:

Om jag skulle "hitta" en sommaruniform så skulle jag som en god soldat i Svearnas rike aldrig drömma om att lämna in,OPS!!

Tungan slant,jag menar alltid lämna in den;=)

Håller med Otto med flera att fältmössa 90 inte är något vidare, fältmössa 59 skall det vara. Har även svårt att se en skjorta 90 framför mig.

Uniformen är jävligt fin som den är tillsammans med fältmösa 59 och skjorta 59.

Nä, rör inte 59-skjortan.

Den är kult.

Sen håller jag med Otto om fälmössa 90.

Totalful. Jag fick ut en när jag började på Ing2 men den går fan inte att få någon stil på.

Det får bli fältmössa 59 även i fortsättningen, det har funkat i 20 år så det går nog några år till. :D

The Swede

Ja, det är bättre att leta upp den person som försöker uttrota 59-skjortan inom försvaret. Den blir svårare och svårare att få tag på och jag vet inte om den delas ut längre.

Upp till kamp för 59-skjortan!

Ja, det är bättre att leta upp den person som försöker uttrota 59-skjortan inom försvaret. Den blir svårare och svårare att få tag på och jag vet inte om den delas ut längre.

Upp till kamp för 59-skjortan!

Jodå, visst delas den ut.

De värnpliktiga på Ing2 får ut 2 eller 3 stycken.

The Swede

• BlåGul -1

Klart att 59-skjortan måste finnas kvar, finns det något alternativ till den? 90-kondomen är väl ändå inte jämförbar? Den kan ju inte användas som yttersta plagg. Ska man se representabel ut även utan uniformsjackan så får de väl börja dela ut något annat istället då. Seså, sätt igång!

Jodå, visst delas den ut.

De värnpliktiga på Ing2 får ut 2 eller 3 stycken.

Puh.. tack Swede. Vi fick ut 4.. som vi fick ta hem efter muck. De ville inte ha dem längre. Hmm..

Guest Hanfot

:)

Apropå fältmössa 90...

Jag fick höra att mina sold på Lvreg försöker efterlikna mitt "stuk" på densamma.

*hehehe*

Och jag som i ren protest mot den bara trycker till den på huvudet. den ser då ut som "jag-vet-inte-vad"...  -  Skräp.

:)

Verkar nästan som jag skapat ngn form av mode i en väldigt liten skara sold.

Jo Tack...

Det var jättekul att behöva gå i vapenrock och halsduk i 25 plusgrader.

Vi fick inga m/59 och vapenrock, värmerock,regnrock och snödräkt var alltså våra godkända ytterplagg för överkropp.

Tack till vår sergant som köpte ut M/87 till hela bunten. Den med civil t-shirt gjorde sommaren överlevnadsbar. Dessutom upptäckte man ju den suveräna kombinationen M/87 tröja och M/90 byxor

• BlåGul -1
Min PC lät oss inte ta av oss vapenrocken under hela sommaren. Där gick man med 59an under o svettades

GSU?

Då ska man svettas.

På med kroppsskydd och uniformsjacka!! :D

Patrolhat får man generellt inte använda...

Jag tänkte att "bättre be om ursäkt än att fråga..."

Lt X: Har Karlsson inte fått ut fältmössan?

Jag: Jooo....

Lt X: Varför har Karlsson inte på sig den då...

Jag: Öööö (I brist på argument)

Lt X: Det här är ingen d*ävla FBU kurs, BYT!

Jag: Ja Löjtnant

Så nu ligger den i min garderob och samlar damm..

Men man vet aldrig, vissa kanske tillåter den...

/TangoXray