Jump to content

Skyddsmaskväska.

Fu Kjellberg

Recommended Posts

Varför skall man ha den på benet ?

Fickan sätts ju ur funk. ? :0

Varför inte ha den på stridsbältet ??

fanns ju också axelrem, verkar sladdrigt tycker jag....

Nån som håller med??

Har inte provat väskan, men har efter erfarenhet svårt för saker som är fästade på benet. Om vi pratar operativ verksamhet överstigande "10 h hemvärnsövning" så borde skavsåret även här vara ett faktum. Att sätta materiel på en så rörlig del av kroppen borde fortfarande vara förkastligt. Utvärdera någon?

Casca

Ska inte bäranordningen se till att man inte får skavsår?

Väskan är nog inte tänkt att användas i en personbil... :)

Själv har jag inga problem med min Skyddsmaskväska 06 på min 304! :) Men jag tar gärna en polisversion om jag får en sen... :D

Jag kan möjligen se ett användnings område för "Jedi riddare" som behöver mask och filter men ej övrig NBC skyddsutrustning. Att ha saker på benet innebär både för och nackdelar. För mig personligen innebär det mer nackdelar så jag bär inte saker på benet om det inte är extremt stillastående eller korta övningsmoment. Och tar man då hänsyn till att man skall öva med saker man har tänkt använda i verkligheten så har jag ingen användning av väskan. Vidare bör man tänka på att Recon främst vänder sig till polisen. Det var kanske för jobbigt för några myndigheter att beställa Eagles väska.

Guest Lt. payne
Lord Good: Beror ju på vilken storlek det är på HV-männen..... ;)

Fridens liljor // Fk Klinken

Vanliga storlekar..

190 cm långa,95 kg muskler,en killer-instinkt som skrämmer en sårad tiger,ja den vanliga Hemvärnsmannen!  ;)