Jump to content

"19-åringen blev lurad"


Vildmannen

Recommended Posts

Tyvärr är världen full av godtrogna människor som inte tänker efter innan dom agerar.

Alla har heller inte samma säkerhetstänkande som de flesta av oss här på forumet troligtvis har.

Om det nu är som sägs i artikeln är det trist för tjejen som blev lurad av sina bekanta.

 

The Swede

Link to comment
Share on other sites

Det är nog jäkligt lätt att falla på den grejen själv.

Ponera att min sambos kusin skulle be mig ta med "en väska med barnkläder" till min sambos syster nästa gång jag var i england. Skulle jag neka? Skulle jag ens misstänka någonting? Nej. Jag skulle självklart ta med den.

Sen skulle jag storögt se på när polisen plockar ur khat, semtex, amerikanska pass, buntar med dollarsedlar, en komplett Ak-47 och fyra fulla magasin.

 

Om däremot "flickvännen" som föll för mig på vägen till flygplatsen när hon fick veta att jag skulle med samma flygplan, bad mig "bära hennes tunga väska åt henne till planet" strax innan säkerhetskontrollen, skulle jag bli väldigt misstänksam.

 

Och självklart får The_Swede bära sina egna väskor nästa gång vi ska flyga till/från Stanstead. :D

 

/E

 

PS Swede, du kanske kan ta den här stora väskan på planet. Den innehåller ju bara våra mackor. Så att jag int echeckar in dem av misstag den här gången.. apapapap.. inte tjuvkika.. pålägget är en.. ehm.. överraskning..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...