Jump to content

Nation states-Skapa en egen nation.

Vinter

Recommended Posts

• Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Drar på en veckas semester nu, törs man lämna Fredrikoztan så länge, tänk om peonerna gör revolution. Detta har fått mig paranoid.

Akula: Upphöjd ledare av psykotiska diktatorers fackförbund (PDF). Och innan ni frågar, JA vi avser att bilda en a-kassa i lämpligt skatteparadis.

:lol::baskerHV: B) :camo::clap:

Jahapp... Nu har man flyttat The Colony of Deficient Soldiers till Plain of the chosen... Skitskoj att man kan göra en egen flagga ju! Skulle det inte vara kul om alla Plain of the chosen-stater hade flaggor som var liknande varandra...? Allt för att bre på sammanhållningen och SoldF-nördigheten... :baskerFN:

Vaddå, är det något fel på vår, det förenade apganska folkets flagga?

apganistan.jpg

Apghaniztan, Apghaniztan, zvo dunko alkohül. Apghaniztan, Apghanistan getzunthajt ghonnorhää.

Utdrag ur United States of Apganistans nationalsång. Fritt översatt:

Apganistan, Apganistan, fyll mitt hjärta med stolthet, Apganistan, Apganistan, Min kropp och själ dig tillhör.

mvh

Otho Melhara

Kulturattache

United States of Apganistan

Och även den lilla diktaturen Dwarfville har flyttat till Plain of the chosen..

Dwarfville

@ Akula - Var betalar jag in fackavgiften? Eller dras den automatiskt från min guldreserv?

@ Kulturattache Otho Melhara - Tack för din översättning av er nationalhymn, jag läste först något slarvigt och tyckte det stod "Gesundheit gonorré"

@ Kulturattache Otho Melhara - Tack för din översättning av er nationalhymn, jag läste först något slarvigt och tyckte det stod "Gesundheit gonorré"

Fy vilken förolämpning..

Det Apganska folket tar väldigt illa vid sig av en dylik skymf.

Dwarfville kan dock reparera denna skada på våra länders diplomatiska förbindelser genom att bli medlem i UN och lägga en endorsement på Apganistan, Plain of chosens UN-delegat.

Bazt Regharrz

Major Fahiljure

UN Embassador

United States of Apganistan

PS Apganistan har utnyttjat sin makt som lokal delegat genom att addera en punkt till Plain of chosens beskrivning.

Vill tillägga att om ni kollar på resolutioner och förslag till resolutioner i UN och vill stödja/emotsätta er vissa resolutioner, skicka telegram till Apganistan så kan vi ha en dialog om det. Apganistan är er delegat, och jag röstar som mina supportrar vill (oftast, kanske).

kan inte vi ha en nästan likadan flagga allihop.... så kan man posta olika utgångsflaggor här........ eller?? :lol:

Varför då? Har alla europeiska länder likadana flaggor kanske?

Däremot tycker jag att flaggorna ska i mångt och mycket följa den heraldik som riktiga flaggor har. Exempel på flaggor jag tycker inte följer gängse flagg-tradition är prsk och Greater Euphoria (vars kultur, tradition och harmonidepartement håller på att arbeta fram en ny sedan den flagga reklambyrån "Flaffy Banny" tog fram under mitten av 90-talet inte visade sig vara så lyckad.)

Men det är hursomhelst bättre med en egen flagga än någon annans.. :=o

/E

VÄNNER I NATION STATES!

Jag har upptäck ett kul rollspel på deras forum:

Under "International Incidents" är ett rollspel som heter "Portugeese troops prepare the invasion of Spain" Jag deltar redan.

Jag frågar om ni vill hjälpa Spanien i deras kamp mot de Portugisiska hundarna?

Väldigt kul rollspel faktiskt!

Dock inte sååå realistiskt men rätt kul ändå.

Tråden ligger en bit bak, så ta tålamod och leta igenom den forumsdelen.

Vestern States väntar på erat deltagande, tillsammans kan vi befria Spanien (var skall vi annars åka på charter)

Psykotiska Diktatorer... jag har sökt min framtid på annat håll. Jag har nu nöjet att meddela, Fredrikoztan är numera en Corrupt Dictatorship. Ligger mer pengar här har jag hört.

Har också utökat min livvakt...

:baskerPa::):winner::winner::winner::):winner::winner::winner::winner::winner:

Hej och hå, nu kan man ju tjacka på sig ett par virtuella JAS-45-flottiljer (för självförsvar, givetvis! ;) )

//Cesar Z. Cynick, Supreme Confederate Puck-Juggler of Blippmorpa

JAS 45.. bah.. Mina JAS 40 UCAV slår dom.. varje dag..

jas40.jpg

Care to make a wager? :wub:

För övrigt observerar vän av ordning ett fel, ty obemannad verkar kärran ej vara. (Fast eftersom personen i fråga bär hjälm är närmare utredning av kön omöjlig, den är ju kanske bekvinnad och i såfall så stämmer beteckningen :) )

• 2 weeks later...

Militant!? JAVISST!

Waxholm

Gillar speciellt första meningen:

"The Armed Republic of Waxholm is a tiny, safe nation, remarkable for its compulsory military service."

Och ytterligare en fascist-liknelse:

"Crime -- especially youth-related -- is well under control, thanks to the all-pervasive police force."

Care to make a wager?  :)

För övrigt observerar vän av ordning ett fel, ty obemannad verkar kärran ej vara. (Fast eftersom personen i fråga bär hjälm är närmare utredning av kön omöjlig, den är ju kanske bekvinnad och i såfall så stämmer beteckningen  :D )

UCAV = Unintelligent Comical Apganistanian Vehicle.

I Apganistan har kvinnorna upphöjd status och slipper göra karriär eller militärtjänst. Bara de tar hand om barnen och lagar mat till de yrkesverksamma männen är allt ok.. ja och de bör föda många barn, helst killar med skägg..

/E

Nu finns en region för alla soldf nationer.

den heter Plain of the chosen.

Lösenordet är : soldf...

Välkonma.

//Hendrix, Ûberkaiser The Vestern states och Jemtlandia

Flyttade precis dit :uuh:

Vi är visst några stycken och nu kamrater kan vi göra våran dröm till verklighet.

En soldf allians som tar över världen.

Muahaha!

edit

Det slog mig att man kanske kan debattera förslag i UN här innan man röstar?

Och att vi i den här tråden har vårat lilla "plain of the chosen" råd?

edit2

Insåg just att det redan finns en message board som antagligen är smidigare att använda.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...