Vildmannen Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_7922039.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Ett bra reportage som för en gång skull inte ser försvaret som något negativt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kockis Posted August 5, 2004 Report Share Posted August 5, 2004 Önskar att jag oxå fick vara med... Men det är väll inte min tur försän nästa år :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jehova Posted August 6, 2004 Report Share Posted August 6, 2004 Önskar att jag oxå fick vara med...Men det är väll inte min tur försän nästa år :( Se fram emot Tudor istället Kockis! Det är en rolig övning det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted August 6, 2004 Report Share Posted August 6, 2004 (edited) Hmm.. Ibland verkar det bli fel även i SvD: Ännu för tio år sedan kunde kanonmullret från kustartilleriets tunga batterier från Landsort till Söderhamn väcka hela Stockholms skärgård. Tror nog de syftar på Söderarm. Edit: Har nu mailat journalisten i fråga, man kan ju alltid hoppas på att han gör om och rätt. Edited August 6, 2004 by AdamKalle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 det stod nåt om att KJ testade nya ak's? vanliga ceasar då eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arneving Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 NEJ det måste vara dom finska kustjägarna dom medande. kj va endast med som b-styrka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 Just det den frågan hade jag på hjärtat. Vilka agerade B-styrka under övningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arneving Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 ja det var FKJ och kj aspiranterna som va b-stryrka åt amf. till flottan så vet jag inte. Jag har aldrig varit b-styrka tidigare så det va ju lite svårt att inse att man inte fick vinna och även vara styrd att inte göra sitt bästa ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 NEJ det måste vara dom finska kustjägarna dom medande. kj va endast med som b-styrka Om man skall vara ärlig så står det inte att det är kustjägare som provar ny materiel. Det står att det är soldater i en pluton. Det är förmodligen svenskar, och det är förmodligen CF som avses. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts