granQ Posted August 2, 2004 Report Share Posted August 2, 2004 låter väldigt möp jag vet, men vill bara kolla om det är möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted August 2, 2004 Report Share Posted August 2, 2004 Armén hade t-shirts i M/90 för några år sedan, dock har jag inte sett dem på ett tag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donSisu Posted August 2, 2004 Report Share Posted August 2, 2004 Fanns att köpa på serviceförråden förr i tiden, vet inte om det fortfarande existerar, då den utgick och ersattes av den helgröna. //donSisu, med 2-3 M90 t-shirts i garderoben... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Som sagt, nu är det helgrönt som gäller. Bästa chansen är nog att leta upp någon civil butik som säljer "citykammo" och sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
I22 Vargen Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Fick ut en sådan till Nijmegen 93, har inte sett någon sådan sedan dess tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Hade en sån en gång, köpte den på HVSS. Vet inte om det var just den jag fick tag i men kvaliteten var bland det sämsta jag varit med om. Färgen ramlade av efter 3-4 tvättar och passformen försvann i samma takt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Även den gröna t-shirten har förekommit i en del olika versioner av varierande kvalitet. Den nuvarande inkarnationen är dock riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knaZen Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 tvätta kläderna? det är bara härligt när dom luktar brunt och cammot inte syns pga alla smuts! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 tvätta kläderna?det är bara härligt när dom luktar brunt och cammot inte syns pga alla smuts! Det kanske är funkis i HV eller under GU. Men ska du arbeta i kläderna ett antal år, så tvättar du nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 tvätta kläderna?det är bara härligt när dom luktar brunt och cammot inte syns pga alla smuts! Ett gott råd, Byt alltid (om du har möjlighet) till rena kläder innan du går ut i strid. Du får tänka ett tag på anledningen, annars kommer jag att svara senare i eftermiddag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odeys Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Du får tänka ett tag på anledningen, annars kommer jag att svara senare i eftermiddag. är det senare i eftermiddag snart?? jag är nyfiken och korkad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NisseNord Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Jag skulle kunna tänka att det på en skitig uniform finns en massa saker som man inte mår bättre av om de följer med tex en kula in i kroppen. Saker som bakerier, smutts, olja, krutrester osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Man ska ju se fin ut inför sankte per såklart. Alt att utkastarna på Valhall inte släpper in en om man är för skitig............... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. Payne Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Jag skulle kunna tänka att det på en skitig uniform finns en massa saker som man inte mår bättre av om de följer med tex en kula in i kroppen. Saker som bakerier, smutts, olja, krutrester osv. Som NisseNord säger, risken för infektioner i sår ökar med smutsiga kläder. Därför byter frontsvin till rena underkläder innan de går i strid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts