skytten Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Finns inte så mycket info nu... http://www.norran.se/artikel.php?id=380404...avdelning_2=103 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6 http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_7910787.asp Tragiskt.. Tänker på dennes familj och anhöriga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Sjöstedt Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Tragiskt.. Vila i frid. Tänker på anhöriga, vänner och kollegor.. Fu Sjöstedt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maiden Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Alltid lika tragiskt när en människa blir bestulen på sitt liv, att det man gick och fasade över skulle hända iochmed den senaste rymningen händer nu efter gripandet känns lite extra sorgligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Requiem in pace Let the hunt begin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 TRAGISKT! Finns så mkt man vill skriva, men så lite man kan förmedla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 BAM, BAM, Stopp, BAM, Polis, BAM "Åke, gå och hämta soft air pistolen som ligger i min väska" Vid gripandet, oavsett läge och situation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmis Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Fruktansvärt tragiskt att ett människoliv släcks på detta vis. Tänker på hans familj, anhöriga o vänner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Håkan Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Vila i frid! Det här är väldikt skumt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Ja, hur tragiskt som helst. Har gått i samma klass som polismannens dotter och varit hemma hos deras son. Igår satt jag på krogen ett par 100 meter därifrån och det dröjde inte många minuter efter att det hade hänt som rycktet kom ner om att en polis hade blivit misshandlad utanför sitt hem så jag gick dit för att titta, trodde inte att han hade blivit mördad heller. Här är våra två lokaltidningar, de skriver kanske lite nytt. Södra dalarnas tidning Dalademokraten Nu i skrivande stund ser jag en hkp som är utanför här och snurrar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Jag vill göra andra uppmärksamma på att länken till Dalademokraten i Haggemans inlägg tyvärr är felaktig, den går till en datafirma. Rätt länk: Dalademokraten. Jag hittar dock inget om mordet. Tankarna går till de anhöriga och jag hoppas de griper gärningsmännen riktigt fort och ordentligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prickskytten Posted August 1, 2004 Report Share Posted August 1, 2004 Usch och fy fan... Tyst minut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn- Posted August 2, 2004 Report Share Posted August 2, 2004 Hur kan man skriva typ: "polis mördad(inte konstigt)... 150m frånE-types konsert(kanske lite konstigt)" Hatten av :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted August 2, 2004 Report Share Posted August 2, 2004 Polisen hade en tyst minut idag vid 13.00. Tänker på hans stackars familj... Det var väldigt nära att jag fick gå med dödsbudet till kollegans barn, men tack och lov så fanns det två från krimjouren som kunde ta det. Inte min typ av favorituppdrag, om man säger så... Men när vi tar den jäveln som gjorde detta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted August 2, 2004 Report Share Posted August 2, 2004 Varför Varför Herrens frid över hans minne och må han hjälpa de anhöriga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmersson Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 BAM, BAM, Stopp, BAM, Polis, BAM "Åke, gå och hämta soft air pistolen som ligger i min väska" Vid gripandet, oavsett läge och situation. Nu undrar man ju ännu mer än innan.... VART FAN ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG??????? Nä polisen borde få vara ännu hårdare än vad dom är idag, nu får dom ju knappt röra skurken innan folk skriker rakt ut. Sedan är ju det Svenska rättssystemet ett skämt. Helt rätt roninn, jag skulle iaf inte bli särskillt ledsen ifall man gjorde detta. Som alla andra tänker jag på hans familj, vänner och kollegor (familj nr2) Helmersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
69:an Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 En person gripen misstänkt för mordet!! Misstänkt polismördare gripen Enligt upg. så ska det finnas DNA-spår från mordplatsen så det borde ju leda till fällande dom!! Det verkar dock som denna person redan var dömd för andra brott men ute i avvaktan på att avtjäna straff/vård!! (citat från artikel i aftonbladet) "Skälet till att han fanns i Stockholmstrakten vid tiden för gripandet tror Nyhlén var att han skulle avtjäna påföljden i området." //C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haggeman Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Jaha, fick precis veta vem killen i fråga är som har blivit gripen. Baloo kallas han och är inte från Hedemora utan från Långshyttan. Han har varit inblandad i skit jämt här. Lillebrorsan hans är likadan. Fan va det kokar i mig nu, så onördigt, han ska ju sitta inne för längessen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 21-åringen är sedan tidigare dömd för bland annat vapenbrott och avtjänade ett tio månader långt straff på behandlingshemmet Granby storgård, i Vallentuna norr om Stockholm.När han i torsdags fick permission reste han hem till Dalarna – två dygn senare misstänks han brutalt ha mördat Ulf Grape. igen .. och igen .. och igen .. och igen. Fast en liten kul grej, har vi en ny insatsstyrka, eller är det EU:s insatsstyrka som slår till; 21-åring gripen för mordet på Ulf Grape - mannen var på permission när internationella insatsstyrkan slog till. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Det sogligaste är att detta börjar bli en vardaglig händelse... varför? hur kommer detta samhälle sluta? Vart finns respekten? Tankarna går till kollegor och familj /Hero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Det är förjävligt. Kan inte komma på ngt bättre att säga än det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.