Jump to content

Polis mördad...

skytten

Recommended Posts

Ja, hur tragiskt som helst. Har gått i samma klass som polismannens dotter och varit hemma hos deras son.

Igår satt jag på krogen ett par 100 meter därifrån och det dröjde inte många minuter efter att det hade hänt som rycktet kom ner om att en polis hade blivit misshandlad utanför sitt hem så jag gick dit för att titta, trodde inte att han hade blivit mördad heller.

Här är våra två lokaltidningar, de skriver kanske lite nytt.

Södra dalarnas tidning

Dalademokraten

Nu i skrivande stund ser jag en hkp som är utanför här och snurrar.

Jag vill göra andra uppmärksamma på att länken till Dalademokraten i Haggemans inlägg tyvärr är felaktig, den går till en datafirma.

Rätt länk: Dalademokraten.

Jag hittar dock inget om mordet.

Tankarna går till de anhöriga och jag hoppas de griper gärningsmännen riktigt fort och ordentligt

8-/ Polisen hade en tyst minut idag vid 13.00.

Tänker på hans stackars familj...

Det var väldigt nära att jag fick gå med dödsbudet till kollegans barn, men tack och lov så fanns det två från krimjouren som kunde ta det. Inte min typ av favorituppdrag, om man säger så... 8-/

Men när vi tar den jäveln som gjorde detta... :)

BAM, BAM, Stopp, BAM, Polis, BAM

"Åke, gå och hämta soft air pistolen som ligger i min väska"

Vid gripandet, oavsett läge och situation.

Nu undrar man ju ännu mer än innan.... VART FAN ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG???????

Nä polisen borde få vara ännu hårdare än vad dom är idag, nu får dom ju knappt röra skurken innan folk skriker rakt ut. Sedan är ju det Svenska rättssystemet ett skämt. :rocketl::Malaj::blink:

Helt rätt roninn, jag skulle iaf inte bli särskillt ledsen ifall man gjorde detta. :ak:

Som alla andra tänker jag på hans familj, vänner och kollegor (familj nr2) 8-/

:clap: Helmersson

En person gripen misstänkt för mordet!!

Misstänkt polismördare gripen

Enligt upg. så ska det finnas DNA-spår från mordplatsen så det borde ju leda till fällande dom!!

Det verkar dock som denna person redan var dömd för andra brott men ute i avvaktan på att avtjäna straff/vård!!

(citat från artikel i aftonbladet)

"Skälet till att han fanns i Stockholmstrakten vid tiden för gripandet tror Nyhlén var att han skulle avtjäna påföljden i området."

//C

Jaha, fick precis veta vem killen i fråga är som har blivit gripen. Baloo kallas han och är inte från Hedemora utan från Långshyttan. Han har varit inblandad i skit jämt här. Lillebrorsan hans är likadan. Fan va det kokar i mig nu, så onördigt, han ska ju sitta inne för längessen.

21-åringen är sedan tidigare dömd för bland annat vapenbrott och avtjänade ett tio månader långt straff på behandlingshemmet Granby storgård, i Vallentuna norr om Stockholm.

När han i torsdags fick permission reste han hem till Dalarna – två dygn senare misstänks han brutalt ha mördat Ulf Grape.

igen .. och igen .. och igen .. och igen. :baskerPa:

Fast en liten kul grej, har vi en ny insatsstyrka, eller är det EU:s insatsstyrka som slår till;

21-åring gripen för mordet på Ulf Grape - mannen var på permission när internationella insatsstyrkan slog till.

:P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...