Jump to content

Träning

Hallqvist

Recommended Posts

Någon som har bra erfarenheter av kampsporter som träning inför inryck?

Jag har nu testat ett par gånger en kampsport som heter Brasiliansk jiu jiutsi

(tror det stavas så), och det verkar facktist helt ok.´

Tränar till stor del för inryck.

Vad är det för något ni har blivit bra på då ni går/gick i kampsport?

Hur mycket ska man sattsa för att det ska bli lönsamt?

Har ju inte överflödigt med tid då jag tränar annat också.

Kan säga att jag tycker de flesta kampsporter är riktigt bra träning, det ger en bra blandning av konditionsträning och styrka. Samt förbättrad kordination,balans och en uppfattning om vad som händer när man får lite stryk.

Man får även lite "jävlar anamma" i sig.

Själv tränar jag 4 ggr/veckan och tycker detta är ganska ok, hade kunnat köra nått pass extra. (tränar för tillfället thaiboxning)

Som träningsform inför inryck tycker jag den verkar alldelse utmärkt, dock bör man komplementera med löpning och marschträning för att få perfekta förutsättningar.

Jiu Jitsu som du testat på är ju ett markkampsystem med mycket "brottning" vilket ger en utmärkt kombination av styrka (man blir ganska seg stark) och kondis. Precis sånt man behöver i lumpen, personligen tycker jag denna sortens träning är att föredra framför gym då det bara onödigt att vara uppblåst vid inryck (visst kan man träna uthållighet på gymmet med men det är enligt min mening roligare och effektivare på en kampsportsklubb).

lycka till med tränandet!

:)

Instruktören på klubben hade träffat 2st YO som körde BJJ(brasilians jiu jiutsi) :huh: och tyckte det var jävligt bra träning för dom.

Jag tränar ju mycket löpning och fys, som tex arböj sittupps mm mm.

Så jag ska någ sattsa på en del BJJ - träning också.

Känns ju riktigt bra då jag vill ha allsidig träning.

Tack för inlägget 1MPJ.

Kan rekommendera "vanlig" Ju-jutsu. Lika delar av slag, spark/kast och mattbrottning. Bra och mycket rolig träningsform. Funkar också allldeles utmärkt att tävla i. Har hållit på sedan barnsben och ångrar det inte en sekund.

Vi (beroende lite på klubb) tränar mycket på att omhänderta personer, vilket är bra om man senare vill jobba som väktare eller polis. (polisens självförsvars system är ytvecklat av svenska ju-jutsu förbundet)

www.ju-jutsu.se

för mer information

Kan rekommendera "vanlig" Ju-jutsu. Lika delar av slag, spark/kast och mattbrottning. Bra och mycket rolig träningsform. Funkar också allldeles utmärkt att tävla i. Har hållit på sedan barnsben och ångrar det inte en sekund.

Vi (beroende lite på klubb) tränar mycket på att omhänderta personer, vilket är bra om man senare vill jobba som väktare eller polis. (polisens självförsvars system är ytvecklat av svenska ju-jutsu förbundet)

www.ju-jutsu.se

för mer information

Instämmer där..

Jag har tränat "Vanlig" Ju-Jitsu ett par år (orange bälte) och under utbildningen i självförsvar i lumpen gick jag som hjälptränare, då det var exakt samma rörelser som övades där som jag fått lära mig i dojon.

www.ju-jutsu.se

för mer information

Instämmer där..

Jag har tränat "Vanlig" Ju-Jitsu ett par år (orange bälte) och under utbildningen i självförsvar i lumpen gick jag som hjälptränare, då det var exakt samma rörelser som övades där som jag fått lära mig i dojon.

Är inte självförsvars delen Krav Maga ?

Är ni YO ljugtomten?

Romulus.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...