Jasså? Posted July 13, 2004 Report Share Posted July 13, 2004 Vilket förband anv detta märke? Bärs detta märke på höger eller vänstar arm? Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted July 13, 2004 Report Share Posted July 13, 2004 (edited) IB 4 i Linköping. Vänster arm. Lades ner 1997 Nu befolkar dess officerare MSS Kvarn som är känt som Nya I 4. HISTORIK Edited July 13, 2004 by jake the snake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted July 13, 2004 Author Report Share Posted July 13, 2004 (edited) Tackar! Några nya märken! Någon som vet nåt om ovanstående märken? Vilket förband är ju glasklart, men anv dom, isåfall som utb tecken eller rena förb tecken? PS! Någon som vet hur man ändrar sin Tråd rubrik? Edit; La till några nya bilder! Edited July 13, 2004 by Jasså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IB2 Posted July 14, 2004 Report Share Posted July 14, 2004 Snyggt med ett märke som visar att man är utbildad på MAS-formeln PS. Jo, jag ser att det står PSG oxå ds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted July 14, 2004 Author Report Share Posted July 14, 2004 @IB2 Inte speciellt!! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsan Posted July 14, 2004 Report Share Posted July 14, 2004 Det översta märket VET jag är ett "baccis" märke som inte får bäras på uniformen och jag TROR att det gäller de andra märkena åxå.. iaf när jag låg inne.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted July 14, 2004 Author Report Share Posted July 14, 2004 Tack! Känner mig lite lättad ang det sanlösa märket från Livskvadron. B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted July 14, 2004 Report Share Posted July 14, 2004 (edited) Tackar! Några nya märken! Bild: http://w1.322.telia.com/~u32223531/K4.jpg Bild: http://w1.322.telia.com/~u32223531/K4GRK.jpg Bild: http://w1.322.telia.com/~u32223531/K4PRICK.jpg Någon som vet nåt om ovanstående märken? Vilket förband är ju glasklart, men anv dom, isåfall som utb tecken eller rena förb tecken? PS! Någon som vet hur man ändrar sin Tråd rubrik? Edit; La till några nya bilder! Dom där märkena är något som vi kan köpa i markan och sätta på t.ex. KBS-tröjorna, väskor eller spara och sätta upp dem på väggar o.dyl. Edited July 14, 2004 by Tollen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted July 14, 2004 Report Share Posted July 14, 2004 Tillägg till första märket: Det fanns även ett märke för Livgrenadjärregementet, självklart såg det likadant ut med brigaden utbytt mot regementet. Livgrenadjärgruppen (och tillhörande förband) har samma märke, fast endast med texten Livgrenadjär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runqvist Posted July 14, 2004 Report Share Posted July 14, 2004 Suck, jefla politiker att lägga ner I 4. Hadde de inte gjort det så hadde farsgubban skonats från det civila mörkret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts