Jump to content

Hur mycke kan man vrida tornet och laddnins hastig

granQ

Recommended Posts

har fattat (tror jag) att man på 9040 kan vidra tornet 360 grader runt, men hur är det uppåt och nedåt?

på SoldF.com's sida om 9040 står det att man skjuter 24 mag i antingen enkel skott, 4 skott salva eller 8 skott salva. tiden mellan magasinen? och lite annan info om hur mycke skott vore intressant.. hur är blandning kulspräng/spräng/pil?

Varför snodde jag aldrig med mig några i-böcker. :)

På en Lvkv kan man rikta eldröret [-8°,+55°] där ksp´n endast hänger med till 35° som är en vanlig 9040:s max elevation.

I Lvkv´n har normalt 200 Kulspgr 95 (3P) samt 34 slpprj 90 (Pil).

På denna underbara maskin (Lvkv´n) kan man ställa in i pjäsdatorn exakt hur många skott man vill skjuta per salva och är inte låst till de tre valen 1,4,8 som på en 9040.

Tid det tar att byta fack "magasin" beror helt på, dels vilket fack man har uppmatat samt vilket man vill välja. Sen kan man tillägga att om man skall vara helt politiskt korrekt skall man ju ta bort granaten som ligger i slussläge om man byter ammunitionssort, men då jag inte tror att någon kommer att bry sig om detta i stridshetta skiter jag i det nu. Säg att det tar 2,5sek för att byta fack, samt ungefär lika långtid att tömma det med skytten högerhand.