Jump to content

Recommended Posts

ok så är det, jag bor i Finland och jag ska rycka in nästa år, men problemet är att jag är plattfot. jag vet att människor med plattfötter brukar ha problem, men så länge har jag inte några.

 

Min fråga är, kan man göra lumpen om man är platfot??

Edited by Snauhi
Link to comment
Share on other sites

ok så är det, jag bor i Finland och jag ska rycka in nästa år, men problemet är att jag är plattfot. jag vet att människor med plattfötter brukar ha problem, men så länge har jag inte några.

 

Min fråga är, kan man göra lumpen om man är platfot??

Svar ja... det är inga problem

är själv plattfot (iaf på ena foten) och jag hade inget problem med det...

ja, nu beror det la kanske på vad man har för tjänst...

Link to comment
Share on other sites

Något jag kan rekommendera mycket varmt om du får stora probelm, är att säga att du vill ha ortopediska inlägg (som gjuts efter dina fötter) istället för dem man får ut av FM. Jag hade beställt innan inryck, bad att få dem betalda, det gick jättebra (1100:-). Och en sån enorm skillnad det är. Innan hade jag svårt att gå på kvällarna efter tjänstens slut, haltade runt som en halt höna, sen jag fick inläggen har jag inte känt av mycket alls. Ganska stor skillnad mot dem man får ut..

Lycka till!

MVH Krp W

Edited by KB_2004
Link to comment
Share on other sites

Visst har jag hört uttrycket "plattfot" tidigare, men vad innebär det?

Vad jag har förstått så innebär det att fotvalvet inte är särskilt högt vilket man kan se när man blöter foten och gör ett avtryck på en brygga eller nåt. Om man ser två distinkt skilda punkter är man ju inte plattfot men om framdelen av foten liksom går ihop med hälsidan kan man väl ana att det är en plattfot.

 

Så har jag fått det förklarat för mig :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Visst har jag hört uttrycket "plattfot" tidigare, men vad innebär det?
Nån som har två jämförelsebilder i närheten?

Här här ett typiskt exempel på plattfot.

 

Soldaten till höger är sk "plattfotad" men enligt mina källor klarar han tjänsten utan problem och kommer dessutom åka ner till Liberia med LA02. Dom med plattfot är inte lika snabba som dom andra men dom det kompenserar dom gtenom att fungerabra i vatten och simma otroligt fort ovanför och under ytan. Dessa kan med klar fördel inneha tjänster inom adyk,amf etc

 

platt.jpg

Edited by Smocken
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...