Guest JonasE Posted July 3, 2004 Report Share Posted July 3, 2004 Jag har legat inne en vecka nu på T2. Jag skulle egentligen hamnat i kompani 2 som underhållsgruppbefäl eftersom jag älskar att köra fordon och vill ha ett lastbilskörkort. Nu blev jag och några andra ifrån kompani 2 förflyttade direkt till kompani 1 och jag undrar om detta är bra eller dåligt och vad skillnaden är. Kaptenen säger att vi troligtvis kommer att hamna på transport eller tross, men troligast är transport. Av vad jag har förstått är transport tämligen nytt och en skyddspluton som t.ex. kan åka i ett JEEP-liknande fordon och skydda stabben. Tross är väl såna som åker lastbil och förser stabben med mat och liknande. Jag funderar på att prata med kaptenen och säga vad jag vill göra, jag vet inte om det är någo idé men det kan väl inte skada i alla fall? Vet ni något om allt detta och har några förslag eller liknande på vad jag ska välja eller göra? För att underlätta lite kan jag skriva lite om mig: Jag fick 8 på både styrka och kondition, jag gillar inte lumpen alls hittils (inga raster alls och för mycket disciplin), jag har psyket att träna själv så jag behöver inte ha någon direkt fysiskt jobbigt "område" eller vad man säger utan kan träna själv genom gym och springning. Jag hade helst velat köra stridsvagn men jag har synfel och fick därför inte göra det, så då tänkte jag att lastbil är nog minst lika kul. Kort och gott: Jag vill köra så mycket som möjligt. B) Tack på förhand Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JonasE Posted July 4, 2004 Report Share Posted July 4, 2004 30 stycken som kollat men ingen har något att tillföra? Hmm, glömde säga att ni som ska gå, går eller har gått på T2 gärna får skriva nåt, vad ni tycker/tyckte om det, tips, hur befälen är eller bara roliga händelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sillen Posted July 4, 2004 Report Share Posted July 4, 2004 Som tröst kan jag säga att jag hittills inte mött någon som tycker att dessa tre veckor varit roliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts