Guest Dedicated Posted June 30, 2004 Report Share Posted June 30, 2004 http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10087743 Jag hoppas han får chefa ett slag........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted June 30, 2004 Report Share Posted June 30, 2004 Verkar som han är ett exempel på hur FM vill att det ska fungera från och med nu -fast bosatt i Mälardalen och utpendlandes till förbandet. Tidigare har det snarare varit det omvända förhållandet som varit normen. Det vill säga man var fast bosatt på förbandsorten och pendlade in till Stockholm under skolgång och tjänstgöring vid centrala funktioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 30, 2004 Report Share Posted June 30, 2004 Trevligt. Synd bara att P7 är så erbarmligt dåliga på att uppdatera sin egen hemsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted June 30, 2004 Report Share Posted June 30, 2004 (edited) Trevligt.Synd bara att P7 är så erbarmligt dåliga på att uppdatera sin egen hemsida. Detta håller jag med om, inte lönt gå in på sidan eftersom den ser lika dan ut som för 6 månader sedan! Dock är det väl ett gott tecken, kan man säga....personalen har fullt upp med att utbilda väringar istället! Kan bli intressant att höra vad "Jake the Snake" har att säga som fått en "kul typ" som chef. Edited June 30, 2004 by Dedicated Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted June 30, 2004 Report Share Posted June 30, 2004 För övrigt hörde jag ett rykte idag som en hemvändande major från HKV sa till mig och far i matsalen Lv6. Ett av de starkare förslagen på nya GrO är att P4 försvinner, Skövde blir ett underhållscentrum och P7 blir kvar och utvidgas med delar av P18 som läggs ner....Orsaken till det är att övningsfälten runt skövde är för smala för "riktiga" övningar med stridsvagn och annat mekaniserat i stor skala. Går tydligen knappt att manövrera så värst bra om man övar många på en gång, någon som vet nått om det? P7 har ju lite bättre förutsättningar vad gäller den biten då... men som sagt bara ännu ett jävla rykte. För övrigt är gamle chefen Anders Emmanuelsson en väldigt trevlig typ. Har varit hemma hos oss flertalet gånger, då pappa känner honom från gamla I16-tiden... Hoppas Nye chifen lyckas med sin nya befattning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts