Jump to content

Långtråkigt i Kosovo?

Hotel Charlie One

Recommended Posts

att Bri_span:

Mycket riktigt! Zastavan är en Fiat tillverkad i Jugoslavien.

Pampigt namn (Fana) på en så rutten bil. Den beryktade Fiatkvalitén tjänade inte precis på att flytta till Balkan.

Fö fräste norrmännen runt med en sån här fast vitmålad på Tuzla Air Base

Bilen i fråga blev en cab på ks04

Nope, det var den gamla Zastavan som RL KS02 köpte och sedan RL KS03 och IA01(det var väl rep som cabbade den?) hade, senast jag såg den var den på NSE:t i Skopje av ngn konstig anledning.

Bilen på bilden är bara en blek kopia av den... ;-)

Nope, det var den gamla Zastavan som RL KS02 köpte

Vad kostade den i inköp?

Tror det var 600 DM, men då var det också ett överpris som en del av något hum-projekt.

För övrigt har den bilen en egen kontrollbok, dock var det problem att få in den i LIFT... :)

Guest Lillebror
Kanske man kan döpa den till KLAB Kort Lätt Attack Bil :) :)

Den här fina Zastavan fast i ett aningen försmallat skick pryder nu mera Repplutonens verkstadsvägg sedan KS04 eller något i den stilen.

• 2 weeks later...
Jag har för mig att den bilden är tagen under medaljparade på KS03 eller KS04.

Nope, tror den är från medaljparaden eller ceremonin när de skickade hem pebborna under KS 06. Som vi konstaterat tidigare fanns inte bilen på bilden under varken 03an eller 04an, den är bara en blek kopia! :rolleyes:

Guest Lillebror
Nope, tror den är från medaljparaden eller ceremonin när de skickade hem pebborna under KS 06. Som vi konstaterat tidigare fanns inte bilen på bilden under varken 03an eller 04an, den är bara en blek kopia! :)

Jag har då fan sett en Zastava upphängd i Verkstaden på Camp Vicktoria Och den hade hängt där sedan KS04 och jag var nere på 05an och det jag har hört så användes den zastava under en tidigare mission att köra in med CO under medaljparaden men jag vet ej 100%igt vilken mission men den bilen är då fan i inget skick att köra med för det enda som är kvar av den är vänstersidan och är nu mera en väggpryddnad men det kanske har tilkommit en annan zastava vad vet jag.

Jag har då fan sett en Zastava upphängd i Verkstaden på Camp Vicktoria Och den hade hängt där sedan KS04 och jag var nere på 05an och det jag har hört så användes den zastava under en tidigare mission att köra in med CO under medaljparaden men jag vet ej 100%igt vilken mission men den bilen är då fan i inget skick att köra med för det enda som är kvar av den är vänstersidan och är nu mera en väggpryddnad men det kanske har tilkommit en annan zastava vad vet jag.

Tämligen ointressant ämne, men rätt ska vara rätt!

Det fanns en Zastava som köptes av RL KS 02, den hänger tydligen sen slutet på KS 04 hos rep, som tidigare har nämnts. CO kördes inte alls i den, däremot använde både RL och IL den som paradbil och senare som pack-moppe...

Detta är som du konstaterat en annan bil, vilket jag sagt hela tiden...

Inget att brusa upp för... :)

Guest Lillebror

Tämligen ointressant ämne, men rätt ska vara rätt!

Det fanns en Zastava som köptes av RL KS 02, den hänger tydligen sen slutet på KS 04 hos rep, som tidigare har nämnts. CO kördes inte alls i den, däremot använde både RL och IL den som paradbil och senare som pack-moppe...

Detta är som du konstaterat en annan bil, vilket jag sagt hela tiden...

Inget att brusa upp för... :)

Då dumpar vi denna diskution eller???