Jump to content

Nytt brosystem testas på Ing2


The Swede

Recommended Posts

Swede, aldrig hört talas om digitalkamera :)

Jodå Dahlberg, det har jag.

Har du någonsin hört talas om att digitalkameror kostar pengar???

 

Eftersom jag har en väldigt bra systemkamera så skulle prislappen för en jämnbördig digitalkamera bli ganska hög.

 

Jag vill ju inte gå ner i kvalitet vad det gäller bilder bara för att jag ska ha en digitalkamera.

 

Jag funderar dock på att sälja min systemkamera och köpa en digital istället då det är enda sättet för mig att kunna ha råd att köpa en digitalkamera.

 

The Swede

Link to comment
Share on other sites

Väldogt OT men...

 

swede, Givetvis ökar kvaliten Fruktansvärt med en systemkamera (har själv en), men famkallningstiden är jobbig. Det finns om inte jag minns fel ett "inlägg" till S-kameror så att det blir som en digitalkamera... För inte alt för store pengen...

 

Hör efter hos din Närmaste kunniga kameraaffär...

 

Sedan finns det ju Digitala systemkameror, men dom får man mardrömmar av att bara kolla på prislapparna...

Link to comment
Share on other sites

Nää, lägg av nu. Det finns redan en tråd eller två om kameror. Fortsätt där. Nu handlar det om.. BROAR!

 

Swede, vilka är det som ska prova ut bron? Slänger de ut det på värnpliktiga, som därmed får en helt onödig utbildning? Säkert roligt att bygga något som ingen annan bygger iof.. kändes ungefär så för oss, men nu har jag hört att det köpts in två stycken eller så, + att vägverket köpte några. Så lite är väl kunskapen värd.. men om det inte ens finns planer på att skaffa systemet?

Link to comment
Share on other sites

Enligt vad vi fick veta så kommer det inte att bli vpl. utbildning på utrustningen.

Det är befäl från Ing2, I19/ingbat samt FMV som ska utföra försöken.

Systemet är inte så personalkrävande då endast 3 personer bemannar varje rigg.

Försöken ska pågå till 2004.

Det vore iofs. inte så dumt att låta 6-10 vpl. få utbildning på systemet för att se hur det passar i ett vpl. försvar.

 

The Swede

Link to comment
Share on other sites

Intressant sak det där.

 

Försvarsmakten har vid ett antal studier sett ett stort behov av ett nytt snabbt och personalsnålt flytbrosystem som klarar våra nya stidsvagnar.

 

Det låter iaf. som att de är lite nyfikna på den.. bara pengar och vintertest som saknas..

Link to comment
Share on other sites

En kul anekdot I sammanhanget är att jag mötte de där makapärerna på E4 I höjd med trosa utanför Stockholm I måndags den 14-oktober vid 13:00 tiden. Då var de på väg norrut med blinkande gula lampor och hela hejochhå. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...