Jump to content

Blågul

JohnDoe

Recommended Posts

Jag har sökt efter lite info när de Blågula blev utnämnda, men jag har inte hittat nåt.

Yman och Fu_Dahlberg, ni började om jag minns rätt som Moderatorer för att sedan bli fullfjädrade blågul eller hur?

Skulle vara kul och veta varför och när var och en av er blev Blågula, vem var först osv??

Och varför ville ni ta er an uppgiften, ni spenderar trots allt en hel del tid med att flytta, låsa och städa?

:unsure:

John

Edited by JohnDoe

• BlåGul -1

I begynnelsen var Henke.

Och Henke skapade SoldF.com.

Och SoldF.com var öde och tomt, och mörker låg över webplatsen, och Henke vakade över den.

Och Henke sade "Varde forum", och det blev ett forum. Och Henke såg att forumet var gott.

Och Henke skilde forumsdelarna från varandra, och kallade mörkret Markan och ljuset Materielplatsen.

Och det blev afton, serverunderhåll, och morgon den första dagen.

Och Henke sade, "Varde mitt i Materielplatsen ett fäste som skiljer vapen från annan materiel".

Och Henke skapade fästet, och skilde diskussionerna om vapen från diskussionerna om remmar.

Och det skedde så, och det blev afton, serverunderhåll, och morgon den andra dagen.

Och Henke sade "Må inlägg av särskilt god kvalitet skiljas från de av sämre kvalitet, så att användarna ej förblindas".

Och det skedde så, och Henke såg att det var gott. Och Henke sade "Varde i Kasunen en moderator som skiljer dagen från natten, gott från ont, och inlägg från inlägg".

Och 9x19 steg ur havet vid Korsö huvud, och Henke såg att det var gott.

(Fortsättning följer inom kort)

• 2 months later...
  • Super Administrators

LOL måste missat denna tråd. Bland det vackraste jag läst :baskerPa:

Som ett betydligt mindre bibliskt svar på frågan finns ingen direkt adminlogg som sträcker sig hela tiden bak över NÄR de olika personerna blev BlåGul.

Johan skapade ett testforum i IKONBOARD och la in mig.

Ett antal få utvalda fick testa lite. Testinläggen rensades och ett antal hjälpredor utsågs.

Vill minnas att jag först utsåg LRRP samt The Swede. Därefter kom Ing och 9x19.

TangoXray var tidigt med oxå.

En tid senare migrerade vi databasen över till Invisionbaord.

Tiden före Forumet föddes på riktigt spenderade vi en tid i ett "forum" som nu måste anses som YTTEST primitivt, det var före "allt var gott och ljuset skapats" :)

http://www.webvoter.net/se/webforum/?id=3228

OT

men jag var ju tvungen att kolla det gamla forumet och läste det här

quote Henke

Jag har tillsvidare stängt detta forum till förmån för det nya forumet. De gamla trådarna i detta forum kommer att ligga kvar som ett arkiv.

Om det nya forumet inte håller måttet kan detta forum återaktiveras, men just nu kan inga nya inlägg skrivas.

Man får väl vara grad att forumet höll måttet :wub:

Tack Henke och alla andra som gjort det möjligt

,O

slut OT

Edited by dxl

• 2 weeks later...