Salin Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 jag rycker in som kb-elev i januari och hade tänkt plugga några distanskurser på komvux hösten (2005) innan muck. Men nu vid närmare eftertanke kanske det är en dålig idé, det känns som om man kommer ha fullt upp däruppe i norr.. men någon som varit där, gärna som kb, som kan berätta om det finns någon "dötid" i slutet av utbildningen eller om det är fullt upp hela tiden. Fan annars måste jag gå tekniskt basår.. :( mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Old No.7 Posted June 17, 2004 Report Share Posted June 17, 2004 Ehmm... du rycker alltså in kommade Januari, det innebär 2005 med MUCK 2006, hösten du pratar om är 2005 ? då har du ju ett halvår kvar till MUCK så det får du gärna reda ut åt mig. För att svara på frågan. Mot slutet av utbildingen är det massa övningar och med det kommer förberredelser och dylikt vilket leder till rätt lite tid över, och den tid man fick över hade jag personligen inte velat lägga på att sitta på luckan och plugga. Sedan väl hemma är det skönt att vara just hemma och ta det lugnt istället för att behöva slänga sig över böckerna. Kan inte svara för dig men personligen så hade jag inte pallat med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salin Posted June 17, 2004 Author Report Share Posted June 17, 2004 hösten du pratar om är 2005 ? "jag rycker in som kb-elev i januari och hade tänkt plugga några distanskurser på komvux hösten (2005) innan muck" vad är oklart? men för att förtydliga: ja, hösten 2005 innan muck våren 2006. För att svara på frågan. Mot slutet av utbildingen är det massa övningar och med det kommer förberredelser och dylikt vilket leder till rätt lite tid över, och den tid man fick över hade jag personligen inte velat lägga på att sitta på luckan och plugga. Sedan väl hemma är det skönt att vara just hemma och ta det lugnt istället för att behöva slänga sig över böckerna. Kan inte svara för dig men personligen så hade jag inte pallat med det. jo, det kanske blir lite väl tufft å plugga samtidigt ändå.. jaja, det visar sig när det är dags. (hade inget att göra när jag skrev inlägget, måste ju döda lite tid såhär under sommarlovstid.. =) mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hypersniper Posted June 18, 2004 Report Share Posted June 18, 2004 Även om utbildningen är hård med många fältdygn finns det alltid tid över. Allt är en inställningsfråga. Dygnet har trots allt 24timmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsan Posted June 18, 2004 Report Share Posted June 18, 2004 När jag låg inne som KB hade vi häcken full mest hela tiden.. nåra timmar per vecka kanske man hade ledigt men jag hade aldrig pallat med att plugga under den tiden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest papp Posted June 18, 2004 Report Share Posted June 18, 2004 Ligger inne som kb nu, om du vill faktiskt lära dig något så känns det dumt att trycka in massa komvux kurser på dom tiderna du är ledig. Mitt huvud känns mest som en såskopp efter att jävla latin på sjukvårdsskolan =) . Men säger som alla andra det är ju upp till dig men inte något jag kommer att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts