Jump to content

FOTBOLL

regulatorkropp

Recommended Posts

Nejnejnej. Som alla vet, avgörs alla stora mästerskap i första matchen och eftersom Sverige är det enda laget som vunnit sin första match i turneringen så måste det sluta med guld...ju...eller? :unsure::)

Riktigt kul att se Sverige spela idag, men som alltid så börjar journalist-fånarna beställa champagne och trycka upp löpsedlar med texten "EM-GULD - SVERIGE ÄR FANTASTISKT! , innan den första matchen ens är slut...

Att de aldrig ger sig...

Gött också att alla spelare som hade pressen på sig att göra mål också gjorde det... :)

Henkes första mål och Zlatans klack till Ljungberg (som tyvärr missade) va också några av det snyggare sakerna jag sett Sverige göra :D

Då mina kunskaper om fotboll inte är världens bästa och intresset ungefär lika stort måste jag fråga en sak.

Kan man verkligen döma frispark i straffområdet som hände nu?

The Swede

*Som gillar avlånga, helbruna fotbollar bättre*

nja frispark är det väll inte ...heter det inte typ indirektstraff eller nåt sånt??

bollen måste i alla fall då gå på en spelare först inan det får bli mål man får inte skjuta in den direkt.

va så för nåra år i alla fall =)

Guest järv
nja frispark är det väll inte ...heter det inte typ indirektstraff eller nåt sånt??

bollen måste i alla fall då gå på en spelare först inan det får bli mål man får inte skjuta in den direkt.

va så för nåra år i alla fall =)

Där ser man, det där körde man ju med i pojklagsfotbollen. Jag trodde bara att det gällde där.

För att skapa lite militär anknytning till sportande så kan jag ju erinra mig om vad min plutch sa inför varje tävling.

"Kom ihåg att det viktigaste inte är att vinna, det viktigaste är att vinna stort!" :D

Då mina kunskaper om fotboll inte är världens bästa och intresset ungefär lika stort måste jag fråga en sak.

Kan man verkligen döma frispark i straffområdet som hände nu?

The Swede

*Som gillar avlånga, helbruna fotbollar bättre*

Det heter indirekt frispark och innebär att bollen inte får skjutas direkt i mål, en annan spelare måste röra bollen innan. Domaren måste ha dömt för farligt spel, det bestraffas med indirekt frispark.

SvFF:s Regler för fotboll 2004

Edit: länk.

Tyckte inte att bulgarerna gjorde så värst mycket efter Henkes lilla uppvisning...så om det var någon direkt värdemätare är ju svårt att veta.

Fast klart man börjar hoppas lite när våra "stjärnor" springer fast dem inte har bollen. :D

Nejnejnej. Som alla vet, avgörs alla stora mästerskap i första matchen och eftersom Sverige är det enda laget som vunnit sin första match i turneringen så måste det sluta med guld...ju...eller?  :ph34r:  :navy:

*host* Grekland vann också sin match. *host*

Riktigt vacker andra halvlek, så härligt att se svenska anfallare våga släppa loss ordentligt...

Som sagt innan: Zlatans klack till Ljungberg var underbar, men snäppet härligare var ju Edmans klockrena stenhårda inlägg, och Henke Larssons nick därefter!

Låter jag lyrisk? Det äääär jag! :ph34r:

Var ganska hyfsad match, kul att se sverige spela med sådan anfallsglädje.

Det bästa med hela matchen var ändå att en polare gick på toa ca 55 minuter in i matchen och var där i ungefär 3 minuter... :ph34r:

2-2

Hejdå Italien.

Jag är ledsen, men skadeglädje ÄR enda sanna glädjen. :D

..........ok då. Det var LITE roligt att Sverige vann gruppen också. :/

Heheheeee....det ska bli rätt kul att se vilka konspirationsteorier italienarna nu hittar på..!!

(det såg faktiskt rätt obra ut med duttandet i slutet, även om ett till mål var orealistiskt)

Min gissning är att italianosen är BRA mycket mera förbannade/chockade än vi svenskar är glada. :/

Italien är väl hemlandet för uppgjorda matcher, så dem borde hålla tyst och börja spela boll istället för att springa runt som välbetalda barbiedockor på planen :/

"Nordic victory bye bye Italia" skylten var bra fräck :baskerHV:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...