Guest Ingokga Posted June 13, 2004 Report Share Posted June 13, 2004 Hej, Jag har en fråga som jag hoppas att ni på detta eminenta forum kan besvara. Det är så att jag fått LBBs bataljonsmärke (förbandsmärke) och jag undrar nu hur långt ner på armen den skall placeras. Problemet är att jag fått styrning av mitt plutonbefäl att lämna plats för jägarbågen ovanför LBB märket. Hur mycket plats tar jägarbågen? Ingenstans har jag hittat denna information... Jag skall altså sy dit LBB märket som om jag hade Jägarbågen ovanför... Hur långt ner hamnar då bataljonsmärket? MVH, Ingo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted June 13, 2004 Report Share Posted June 13, 2004 1-2 cm kanske... trodde man hade befattningsbågar på höger ärm och kompani/bataljon/regementesmärken på vänster... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ful Posted June 13, 2004 Report Share Posted June 13, 2004 Jägare är ingen befattning, på höger arm har man tex pvrb märket J-bågen är 20mm hög Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ingokga Posted June 13, 2004 Report Share Posted June 13, 2004 20 mm... Perfekt. Tack för svaret! /Ingo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted June 13, 2004 Report Share Posted June 13, 2004 Där ser man. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts