Jump to content

Nationaldagsfirande

Fu Frippe

Recommended Posts

Själv firade jag dagen med att jobba. Jag började klockan 14.00. Bland det första som hände var att en person ringer in till stationen och klagar på att vi inte har hissat flaggan utanför! Efter en snabb koll ser vi att detta stämmer, men problemet är att flaggan ligger inlåst i ett rum som bara det inre befälet, (IB), har nyckel till. Just dena dag är dagens IB sjuk, och eftersom vi precis har börjat gå på sommarschemat och har ont om pengar i myndigheten tar de inte in någon ersättare... :(

Falkenberg får klara sig utan flagga utanför polisstationen, även om det svider i mitt hjärta.

Dagen slutar sedan med att jag får åka på ett dödsfall och får jobba över, så roligare nationaldagar har man ju haft... :)

Hur var era?

Som vanligt med traditionsenligt alkoholintag på Djurgården. Tittade på kortegen tog en sväng förbi Kavkas, klappade hästar och hälsade på gamla befäl.

:)

Guest Bengtsson

Stod vid Raoul Wallenbergs torg iförd uniform M/48, medverkade vid minnesceremonin för Wallenberg samt bedrev informativ verksamhet i närområdet, iom "det frivilliga försvarets dag". Tyckte att det fick räcka :)

Jag tog en promenad in till Gamla Stan (jag var i Stockholm över helgen), gick till Grays och köpte Mountain Dew. Sen lyssnade vi hänfört på saluten och skrämde hunden med den beridna högvakten. Det hela avslutades med att vi uppefrån Slussen såg hur polisen spöade upp nassar vid Gamla Stans T-banestation, mycket underhållande :)

Kollade på uppvisningarna vid yttre borggården från ca 12:15 till drygt 14:00. På kvällen var jag på skansen... bäst var ju helt klart när Team 60 tog en sväng över Solliden, fast jag hade nog hellre sett ett par gripenplan. :P

Vaknade gjick ut och hissade flaggan, därefter så var jag tvungen att kolla på alla program om dagen D som visades på burken och sen vart det en öl och sjunga nationalsången med en liten tår i ögonvrån. B)

Var fanförare i Fanvakten på Gustavsberg/Uddevalla och det var grymt mycket folk där ute.Vit utrustning och sabel och glänsande kängor så det var ingen

miss här inte..

Konungen & Fäderneslandet. :lol:

Jag satt och spelade OPF med Swedish Forces Pack!

Dagen till ära så körde jag STORA offensiver och hjältemodiga försvarsstrider.

Sedan var det av till hamngudstjänsten och efter det var det tillbaka hem

var bakfull...vakna till liv framåt 17.30 och tog mig in till slottet och kollade kortegen, sedan hem och rutinmässigt beställa oxfilé pizzan med cola...åt och mådde sämre sedan var det dags att sova igen B)

Var och tittade på lite puts och stuns-porr på yttre borggården, därefter tog jag en långpromenad för att insupa värmen och den lättnad i klädsel hos det motsatta könet som den för med sig. :):lol::D

Bråken såg jag inte till, befann mig väl på fel/rätt ställe.

Inget, kan inte fira den dagen. (inte så det syns iaf) Blir förmodligen dödad av mina grannar då.

Så man satt väl hemma och tittade på tv :D

Varför skulle du bli dödad av dina grannar för det????? :lol:

Avnjöt en montecristo no 4, och grillade några hamburgare på altanen. Hamburgarna gick iof åt skogen och rann igenom gallret med en kraftig odör över grannskapet som följd... :bash:

Middagen räddades med några chorizo och dansk öl :angry:

Guest Dedicated

Som nationaldagsfirande var dagen tämligen värdelös; hann inte ens hem i tid från Växjö för att hissa flaggan hemma! Var inbjuden att delta i fanvakten som det lokala hemvärnet skulle roa sig med, dock har jag dels lämnat just det kompaniet, dels har jag efterhand kommit på att jag inte ser så bra ut i vita damasker.......heller! Dessutom; kan man inte göra det bra ska man inte göra det alls!

Såg på när sönerna tågade, iförda Fäktdräkt samt vapen, från Stortorget i Malmö in till Folkets Park för uppställning,parad för fanan av Mö Hv Bat samt lite flaggning ,uppträdande,och en del bråk i form av 1 St buss som skulle köra om paraden på fel sida , likaså man av "utländs härkomst" som tvunget och på mycket burdust sätt också skulle om , då ingrep allmänheten i form av Valiant , kamrat samt civilklädd polis som på ett mycket , betonar mycket upphetsatt sätt gjorde fullständigt klart att om man inte väntade ,skulle anmälan med kraftig bot föreläggas ,detta tog efter många palaver skruv. F..n att folk skall ha så svårt att respektera Sveriges Nationaldag !

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...