komicZny Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Då är det bara en vecka kvar.. Sen hoppar man på tåget mot P10 B) Det känns lite konstigt men jag tror det ska gå bra, det enda jag är orolig för är att det ska vara mygg- och fästingtät sommar.. och varmt.. och jag ska lira runt i 90P hela dagarna.. :P Aja wish me luck! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Power King Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Du kommer inte se röken av någon 90p så du kan vara lugn. fast den vanliga 90 uniformen är ganska varm den med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komicZny Posted June 6, 2004 Author Report Share Posted June 6, 2004 Varför är du så säker på den saken? vad har jag missat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Du är skyttesoldat, skyttesoldater har inte 90P, bara vagnsbesättningen, dvs förare, skytt och VagnChef... som skyttegruppch lär du inte få den.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komicZny Posted June 6, 2004 Author Report Share Posted June 6, 2004 Då var KB-killen som informerade mig felinformerad (ovanligt). Men det är väl ändå så att GB inte har vanliga m/90? vi får väl kortare jackor bl a? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Nej. Samtliga skyttesoldater i en 9040 bär M/90. Alltså ingen 90p för din del. Det spelar ingen roll att man är GB-inryckt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komicZny Posted June 6, 2004 Author Report Share Posted June 6, 2004 Fan va synd! tycker att de vanliga fältjackorna ser otympliga ut och verkar onödigt tunga. Har fått höra att GB får kortare fältjackor, varför vet jag inte, men det är alltså fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deron Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Förstår inte varför man skulle ge M90P jackor till GB, du e nog som sagt felinformerad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Förstår inte varför det har så stor betydelse om man tjänstgör i m90 eller m90p. Jag känner många som klarat sig genom både 10 och 15 månader med m90. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted June 6, 2004 Report Share Posted June 6, 2004 Fan va synd! tycker att de vanliga fältjackorna ser otympliga ut och verkar onödigt tunga. Har fått höra att GB får kortare fältjackor, varför vet jag inte, men det är alltså fel? Vaddå otymplig och tyngre? Det äv snarare så att 90p jackan är tyngre då den har två lager tyg samt har axel och armbågsvadering. För det du ska hålla på med, dvs skyttestrid så är M/90 synerligen bättre lämpad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted June 9, 2004 Report Share Posted June 9, 2004 Fan va synd! tycker att de vanliga fältjackorna ser otympliga ut och verkar onödigt tunga. Har fått höra att GB får kortare fältjackor, varför vet jag inte, men det är alltså fel? Vaddå otymplig och tyngre? Det äv snarare så att 90p jackan är tyngre då den har två lager tyg samt har axel och armbågsvadering. För det du ska hålla på med, dvs skyttestrid så är M/90 synerligen bättre lämpad. Samma gäller ju M90P-byxorna; man har dessutom en tendens att fylla de mycket större och fler fickorna med allsköns bråte vilket gör dem om möjligt ÄNNU tyngre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Samma gäller ju M90P-byxorna; man har dessutom en tendens att fylla de mycket större och fler fickorna med allsköns bråte vilket gör dem om möjligt ÄNNU tyngre! Word!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts