Guest Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Nån som vet när den kommer komma i tjänst?? Det verkar ju so dom bara sjuter upp det först sa dom 2001 sen 2004 sen 2007 tror till å med att dom har sagt 2011 men det är ju skit sent kan inte stämma. Och har dom fortfarande bara 2 prototyper?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 F22 beräknas var operativ december 2005 med en division vid Langley AFB, den som sagt 2011 har inte vetat vad han pratat om. F22 har överlvt oilka presidenter, som tyckt olika bra om det och gett det budgetar efter det. Detta tillsammans med flygindustrins lag nr 1 "du skola inte hålla en budget eller deadline, det är av ondo" har lett till lite hoppjerka, men vad jag förstått av de BAE killar jag jobbar med beror det mest på en vågig budget, som inte följt någon ram. F22 har problem med främst två saker: -Fen stabilitet/integritet (de slits för hårt, standard inom två fene kärror, speciellt eftersom F22 är först med en del grejer så är terrängen ny=problemen större) -Mjukvara stabilitet (USAF har lämnat en lista på saker de inte gillar, det skulle visst ta en 3-4 batchar/uppdateringar innnan de skulle uppfyllas) Då min bror senast var där så flögs det med 4 F22 och två användes till annat (sensorer,klimattest osv) Bild: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fairfax Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Inte F22, men jag såg en prototyp av en JSF = Joint Strike Fighter på en NATO uppvisning i danmark för 3 veckor sen. Hur ligger det till med den, har du någon info LRRP? //fairfax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 JSF Projektets officiella sida är rätt bra: http://www.jast.mil/IEFrames.htm Det som har hänt nyligen är ju att Danmark har gått med i projektet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Även Australien gick med för någon dag sen. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted June 27, 2002 Report Share Posted June 27, 2002 Jag har en filmsnutt där ett F-22 plan kraschar direkt efter start. Från Discovery. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts