Jump to content

När kommer F-22 Raptor i tjänst?

Guest

Recommended Posts

Nån som vet när den kommer komma i tjänst??

Det verkar ju so dom bara sjuter upp det först sa dom 2001 sen 2004 sen 2007 tror till å med att dom har sagt 2011 men det är ju skit sent kan inte stämma.

Och har dom fortfarande bara 2 prototyper??

F22 beräknas var operativ december 2005 med en division vid Langley AFB, den som sagt 2011 har inte vetat vad han pratat om. F22 har överlvt oilka presidenter, som tyckt olika bra om det och gett det budgetar efter det. Detta tillsammans med flygindustrins lag nr 1 "du skola inte hålla en budget eller deadline, det är av ondo" har lett till lite hoppjerka, men vad jag förstått av de BAE killar jag jobbar med beror det mest på en vågig budget, som inte följt någon ram.

F22 har problem med främst två saker:

-Fen stabilitet/integritet (de slits för hårt, standard inom två fene kärror, speciellt eftersom F22 är först med en del grejer så är terrängen ny=problemen större)

-Mjukvara stabilitet (USAF har lämnat en lista på saker de inte gillar, det skulle visst ta en 3-4 batchar/uppdateringar innnan de skulle uppfyllas)

Då min bror senast var där så flögs det med  4 F22 och två användes till annat (sensorer,klimattest osv)

Bild:

020625_57.jpg

• henke changed the title to När kommer F-22 Raptor i tjänst?