Jump to content

Skulle du köpa en Soldf Almanacka

Maverick

Recommended Posts

Började klura på att göra en sådan..

Med tjejer.. OCh muskulösa killar... I kombination... Med M/90 kläder.

Fordon och annat kamo....

Helst med svensk anknytning....

12 bilder Januari-December 2005

Tror ni att detta skulle vara intressant att köpa???

Och skulle du cara intresserad av att hjälpa till med projektet???

De resurser jag har är föjande:

* Modeller Har ett antal jag kan ringa och en partner siomn kan kirra återstående

* Kamera och utrustbing för foto

* Viss designkunkap

Det som behövs är

* Någon med kontakter som kan fixa kläder i vissa strleka

* Fordon och andra attiraljer

* gärna någons om kan designa själva almenackan och sätta den i Quark elelr liknande

* kontakt på trykceri som kan jobba mot avrop eller liknande.

Så.. Sugen att hjälpa till???

Guest J-Star

Jo för f-n! Se bara till att balansera dels ögongodiset mellan killar och tjejer och dels fotona mellan fight och slitz-poser så tycker jag det är en bra idé.

/J

Hur mycket Slitz-stuk pratar vi om här? Girls with Guns, eller? ,O En sådan kalender på kylskåpet måste vara den slutgiltiga MÖP-bekräftelsen!

Som flertalet andra kan jag bara heja på. Kan vi inte få några smakprov? :D

[OT] Var det inte i Café eller Slitz de hade en annons sommaren 2002 med ett gäng grabbar poserande med en HMG där bl a bandet var isatt från fel håll (låg över manöverhandtaget)?

En kalender med pansarfordon, flygplan och vapen i tjusiga "motljusbilder", ja tack.

En med en massa halvnakna tuttlisor ivägen, nej tack..

Bland inte ihop grov vuxen möp-porr med fjortisporr....

,O

/E

Jag är en given kund! OM...

Om han som kom på iden är med i kalendern och bilden skall vara av sådan art att det inte finns mkt kvar att fantisera om. Här snackar vi stretchning och helt nya, tidigare ej påtänkta sätt att använda t.ex en övnings granat till GRGt. Bilderna skall vara av samma art över varje månad. Den ena mer fantsifull än den andra, att någon skall befinna sig i en Slitzposé. Det är det minsta kravet! det kan få vara mjukstarten på januari.

I övr lycka till som entreprenör och föregångsman när det gäller nichade allmenackor kommer nog inte sälja mer än scouternas men ägarna kommer att bli mer förvånade.

,O

Så länge det inte blir en soldf version av slitz och priset inte blir allt för smärtsamt så är jag på.

Om det behövs hjälp med fotografering så ställer jag gärna upp.

@kimster

?

bara jag som inte förstod vad du menade....

En kalender med pansarfordon, flygplan och vapen i tjusiga "motljusbilder", ja tack.

En med en massa halvnakna tuttlisor ivägen, nej tack..

WORD!

Ser fina halvnakna kvinnor så fort man sätter på tv:n, men lite fina bakgrundbilder av svenska FM ser man sällan.

vill ha den bilden på blågul!!!

skall använda den när jag får barn.

vill de inte äta lutfisk, pölsa och surströmming skall jag visa bilden och hota med att dessa tomtar kommer med julklapparna i år.

tallriken bör vara tom innan jag avslutat meningen...... :unsure:

dessutom så kanske vissa förband i usa kan ha nytta av bilden.

Jag struntar i innehållet !

Så länge det står "SoldF" på den och själva kalendern visar rätt så köper jag !!

Skämt åsido, med rätt bilder och till lagom pris, så visst. Med rätt bilder förstås alltså bilder på materiel.

Jag gillar personligen iden med Kalendern

Frågan är bara vilken typ utav innehål det skall vara i den

Kimster

Vad menar du med Snafu?

Känner igen beteckningen men kommer ej på vad det innebär

Kan det vara en budget version av FUBAR

Jag har mycket svårt att tro att klädes och matriell biten är svår att lösa om du hör av dig till rätt person. Finns väl några här som arbetar inom FM?

I värsta fall får du ringa runt vid olika regementen, Jag tror FM skulle låta dig göra detta utan allt för mycket tjafs :angry:

Personligen tycker jag inte att lätt klädda typer är så bra, men varför inte vanliga soldater (killar/tjejer) som poserar på ett relativt normalt sätt.

En annan idé är ju att man (kanske du hadde tänk dig redan iof) har vinter bilder till Dec-Feb/mars Sen vår, sen sommar osv.

I vilket fall tror jag mer på "normala" bilder än allt för tillgjorda.

• Forumsledning
Jag gillar personligen iden med Kalendern

Frågan är bara vilken typ utav innehål det skall vara i den

Kimster

Vad menar du med Snafu?

Känner igen beteckningen men kommer ej på vad det innebär

Kan det vara en budget version av FUBAR

bryr er inte om det... läs lite i de tidigare inläggen, bara ett internt skämt mellan mig o SNAFU som du kanske kan upptäcka att det är en medlem.

Guest Dedicated

Jag hade köpt, men inget Slitz-aktigt utan i så fall mer "månads-relaterade" bilder på FM verksamhet. Från "uppstyrd" Hv-verksamhet till livdragoner etc.....vore enkelt fylla en almanacka med bra bilder.......på pojkar och flickor, kvinnor och män.

Jag tycker att innehållet i kalendern ska spegla könsfördelningen inom FM. Alltså många män/pojkar och inte så många kvinnor/flickor. Annars har inte JAG något intresse av den, snygga tjejer ser man ju överallt.

Tycker som sagt att kalendern ska spegla MATERIEL-fördelningen inom FM. Eventuellt kött på bilden ska vara reglementsenligt insvept i för hanterandet av materielen lämplig uniform och endast medverka i form av operatörer av materielen.

Ursäkta mig för att jag är en sån tråkmåns, men naket av endera könet kan Slitz och brandmännen hålla på med :lol:

Dessutom slipper man kommentarer angående könsfördelning, sexism eller att ens sambo kollar snett på en när man hänger upp kalendern met en "tjejmånad" framme, samt att man riskerar att inte få byta blad när en "killmånad" är frambläddrad..

Men, vad man än vill ha, "materielporr" eller "köttporr", eller blandat, så finns det redan kalendrar ute, och jag har inget problem personligen med en ev "slitz-kalender" i soldf-regi.

mvh

Erik G

Modellerna måste självklart vara iförd reglementerad utrustning. Finns det något mer avtändande än en öppen benficka? :lol:

Problemet med civila modeller iförda tex m/90 är att det brukar synas att de är just civila, exempelvis konstiga poser eller opraktiska håruppsättningar etc etc

Jag vill se killar (och tjejer) som lever och verkar i, av UniRM 2003, reglementerad utrustning!

Jag skulle gärna köpa en almanacka med tuffa tjejer och killar, iförda m/90 och med häftiga prylar typ vapen, fordon etc.

Huvudsaken är att det är en militär almanacka. Vanliga almanackor med mer eller mindre påklädda människor av båda könen kan man köpa någon annanstans.

Ska det vara en SoldF almanacka så ska den ha SoldF-stuk!

Låter som en jättebra idé!!

Då kan man äntligen hänga upp nåt trevligt på kontoret på jobb , istället för kund-kalendrar.

Bilder på fordon etc kan rekvireras från FM´s Bildbyrå . Annars finns det ju Yoff som är reggade på forumet , de kan kanske ställa upp lite fordon och mtrl för fotografering. ( om detta är tillåtet enligt skyddsobjektslagen dvs.. )

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...