Jump to content

Kidnappning

J.Thern

Recommended Posts

Nu så här inför studenten (4 juni) tänkte vi i våran klass försöka oss på ett litet "kidnappningsförsök" av lärarna på vår skola, inget allvarligt dock, bara för o ha lite avslutnings spex... Vi hade tänkt oss utlysa ett möte för lärarna mellan en viss tid, men kanske en timme innan mötet ska börja "kidnappar" vi lärarna och kör dom till ett skogsområde (som vi fått lov o va på självklart), där dem får ta på sig blåa arbetsoveroler för att därefter få ranta runt i skogen efter en snitslad bana till olika stationer.. Det är med den biten jag skulle behöva lite hjälp.. När vi satt o pratade om detta i klassen blev det kort om ideer..

Är det någon som har något förslag om vad vi skulle kunna göra? Vad gäller material så är vi lite kort på den biten, dock finns det tillgång till några få kamouflage nät och dylikt..

Alla förslag är välkommna...

/J.Thern :navy:

Vad är målet?

Vem ska ha kul?

Ni eller lärarna?

Viktigt att se på aspekten att inte lärarna utsetts för förnedring el. liknande.

Då tappar dom lusten.

Visst kan nog en del av era lärare bjuda på sig, men till en viss gräns.

Ska ni genomföra det så gör det väl.

Halvdana spex brukar snarast vara pinsamma.

Ungefär som nollningar på gymnasienivå.

Det kommer inte att komma frågan om någon form av förnedring.. Vi hade tänkt att det var lärarna som skulle ha roligt, men även vi som arrangörer.. :navy:

Tävlingar vore rätt aktuellt.. lite i dom krokarna vi har tänkt..

Ordkrypton? Du får nästan förklara närmare..

Irländsk julafton (eller vad det kallas):

sätt pannan mot exempelvis ett brännbollsträ som i sin tur ska vara dikt an mot marken. Därefter ska personen i fråga "springa" tio varv runt brännbollsträet och sen tillbaka till UPK.

Det brukar gå aningen vingligt.

En bra station att ha stafett på.

Personligen hade jag tyckt att lite excersis inte hade suttit helt fel heller...

Ett tips bara om ni tänkt att själva "kidnappandet" ska se äkta så kan det vara bra att medela vakthavandebefäl hos polisen för jag tror inte ni vill att piketen eller liknande ska ansluta till spexet.

Annars nån typ av femkamp ni mot lärarna eller liknande förloraren får bjuda vinnarna på varsin öl.

Jag tycker grenar som

Sätta IG på 50 betyg snabbast

5 elever tittar upp ut varsitt hål i marken under 2 minuter och läraren skall dänga en kudde i huvudet på så många som möjligt.

Samla in så många mobiltelefoner som möjligt inom en yta på 10X10 meter

Tvätta bort klotter från tavlan på snabbast tid

Springa över en gårdsplan samtidigt som 50 arga elever kastar tennisbollar på sig, minst träffar vinner.

Ja du ser nog den röda tråden, tror ialalfall att dessa grenar kommer uppskattas av lärarna lite mer iallafall.

Själva kidnappningne kommer att gå till som så att jag o två-tre killer springer in i m90 och kamouflagemålning på deras möte som vi har utlyst någon dag innan.. och helt sonika tar med dom ut till väntande bilar.... Sedan ska vi ut i skogen...

Det blir nog en del frågesport o liknande... Irlänsk julafton var ett väldigt bra förslag... måste hitta någon glänta o göra det i... bra förslag.. mer mer... :)

Hur många lärare rör det sej om? Det är alltid bra att dela in dem i lag och låta dem tävla mot varandra (brukar locka fram det sämsta ur alla).

En rätt kul grej är att ge dem en uppgift som ska vara löst exakt på ett givet klockslag. Synd bara att man plockat av dem klockor och eventuella mobiltelefoner innan...

EDIT: Skippa det där med att haffa dem i m90

Förlåt en mycket gammal och förmodligen humorlös man: jag tror att kidnappningen ska vara så orealistisk som möjligt för att inte riskera att bli obehaglig. Om folk i uniform och krigsmålning kommer inrusande kan det nog bli i överkant realistiskt, är jag rädd.

Förlåt en mycket gammal och förmodligen humorlös man: jag tror att kidnappningen ska vara så orealistisk som möjligt för att inte riskera att bli obehaglig. Om folk i uniform och krigsmålning kommer inrusande kan det nog bli i överkant realistiskt, är jag rädd.

du kan nog vara lugn. så länge lärarna känner igen ansiktena på personerna i fråga är det nog ingen fara.

mmm.. får se hur det blir med m90.. tar till mig alla åsikter..

var så säkra på en rapport kommer... det rör sig om ca 10-15 lärare.. dela in dem i två lag hade vi tänkt.. :D eftersom vi inte är en stor skola med särskilt många elever så lär dom nog känna igen oss hur vi än ser ut... :D

Det låter ju som en kul idé det där.

Fixa en grill så att när momenten är klara så grillar ni en redig bit kött och knäcker några bärs... the perfect end to a perfect evening.

Ang klädsel: Jag avråder starkt från uniform m/90. Vore synnerligen opassande.

uniformerna är skippade.. förslaget kom upp på mötet vi hade i klassen om det där idag.. det gillades inte av en stor del av klassen... ;)

pilsnern får nog med stå åt sidan.. rektorn är nykterist... :/:angry:

mer förslag på aktiviteter...?

Käka ett äpple som ligger och flyter i en hink med vatten:

Uppgift: Ät upp äpplket utan att använda händerna

Annan grej att göra under själva bortförandet är ju att ha renhorn på en skidmössa :angry:

Jag har en kanonidé om kidnappningen!! Ta på er huvor som maskering, belägg lärarna med hand- och fotbojor och ge dom ett lugnande stolpiller innan ni släpar med dom till Bromma!! :)

jo eller hur.. :P sedan kommer kalla fakta o nosar i hälarna.. lite snälla ska vi nog vara... :)

okej?? och vad fyller renhornet på skidmössan för funktion?? nog för att det säkert ser roligt ut..  :blink:

Precis, allt för att göra det så oseriöst och kul som möjligt, komplettera görna med rosa/lila/limegröna kläder eller sågot annat helflummigt

Vilda Västern-stuk på kläderna på kidnapparna? Näsdukar för ansiktet och de kläderna tror jag gör det odramatiskt, men roligt. Knallpulverpistoler?

Något annat helflummigt, som föregående talare föreslog..?

Har varit ute i skogen idag o preparerat upp en snitslad bana.. går över stock o sten... :P Riktigt fin stor skog är det med.. Jag blev efter en omsröstning i klassen placerad på luft pistol/gevärskytte, det bestämdes även att jag o min polare som ska sköta skyttet ska vara iklädda "miltärkläder", det hade vi tydligen inget o säga till om.. :blink: men jag ska ju bara va ute i skogen så det spelar ju egentligen ingen roll.. ingen kommer se oss eftersom det inte är en människa på flera kilometers avstånd... jag och han som ska ha den stationen gick verkligen in för o göra en seriös station, vi har en OP plats som vi kan observera lärarna från när dom kommer, utan att dom ser oss..

det hela styrs av en tjej som är så mest icke möp i klassen.. :uuh:

alltså styrs det hela på ett helt annat sätt än vad jag hade trott från början.. :/

Men men.. jag lovar att avlägga rapport imorn såfort vi har rensat upp i skogen.. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...