Jump to content

Bästa musiken på internen i 302:an under gång.

Recommended Posts

Satt och funderade på musik minnen ifrån tiden på BA.

Det första som poppade upp var tyvärr Thommy Nilssons "Öppna din dörr"...

Förmodligen för att jag var olyckligt kär i en jäkla fin brutta när jag drog iväg, och inte släppte hon till..... :P

Hur som helst, det bästa musik minnet jag har ifrån BA är ju helt klart när "Gumbi" lånade ut sin freestyle till mig på Tabben för att jag skulle kunna få lite skönhetssömn även om jag hade en mullrande The Swede i bingen vid sidan om mig.

"Gumbi´s" profil gjorde att jag trodde att jag skulle få någon lugnare musik att nanna in till.

Tjii fick jag.

Grabben lyssnade ju bara på Paradise Lost. Men somnade gjorde jag.

Efter det var för evigt Paradise Lost förknippat med Bosnien...

Det kan ju inte finnas ngt bättre än att rulla utanför Tuzla en tidig morgon lyssnandes till "Paradise Lost - Mouth"....

Eller vad tycker ni?

Vad är det nu för fel på "I'm on the road again"?

Gillade du inte min sång i lurarna när vi rullade ut från campen? :P

I libanon gjorde jag och en kompis på APC-gruppen succé när jag fick hoppa in som HMG-skytt.

St/Tr-kompaniet skulle gå soldatprov och dom behövde därför förstärkning i SISUn.

När vi rullade ut från campen kom vi ikapp kompaniet som segade sig upp för en backe. Då lutar jag och vagnchefen oss ut och sjunger "These boots are made for walking and thats just what they do..."

Efter det fick man hålla sig undan vaktpluton i en vecka. :)

The Swede :uuh:

*Vamos muccachos, arriba, arriba*

På min pluton var det bara (Tysk) hårdrock som gällde i lurana som ex. Grave digger, Helloween och dylikt. Men mitt bästa musikminne är när vi rullar mot Sierra base till tonerna av "Down That Dusty 3rd World Road" med D:A:D.. Den borde vara med på soundtracket =)

En låt som för evigt sitter inpräntad är Staffan Hellstrands "Fågel blå". Den brukade få inleda våra konvojkörningar till Split och när den hördes i telehjälmen tidigt på morgonen när solen gick upp över bergen kändes det fantastiskt att få lämna AOR ett tag och sköta sej själv ett par dygn. Tro mej, även Autocamp Dole kan vara lockande i vissa lägen...

Vad sägs om "Stealers Wheel" med "Stuck in the middle with you" från den klassiska slutscenen i "Reservoir dogs"?

Mycket svårslaget i intercomen när man rullar igenom Vares...

Eller soundtracket till "Den sista färden" (Deliverence) med "Duelling banjos"...

Jag får rysningar...

:)

själv har jag ruggiga minnen från missionerna med allt från förare som vägrar lägga ur parkeringsbromsen om det inte soundtracket från någon vietnam rulle brusar genom lurarna till en som tyckte om att höra lady in red........

kul om man är inkopplad och själv är hårdrockare/punkfantast......

"ringhals brinner" borde funka på de flesta ställena......

Det är enligt mig helt beroende på hur långt man ska banda.

Är det långa sträckor så måste det vara nån slags hårdare musik, inga ballader.

Men att alltid öppna med en & samma låt är självklart.

Sitter man i vagnen & beskådar en soluppgång så torde Jussi Björling "till havs" eller varför inte Uffe med öppna landskap?

Men min samlade röst hamnar på hårdrock