Jump to content

High Chaparall måndag 24 maj?

Stefan F

Recommended Posts

Bänka er framför Kanal 5 måndag kväll. Då kommer ett best-of Big Brother... ha ha. :P

Nädå, då ska High Chaparall gå på kulsprutemässa och skjuta för 100.000. Dom kommer bl.a skjuta Minigun och Quad-50.

Måndag 24:e maj, kl 21:55 på Kanal 5.

(källa: Aftonbladet)

edit:

Såg just en kort trailer.

Filip Hammar i asbestoverall och hjälm: "Napalm! Och vad gjorde du i helgen då, Pontus Gårdinger..."

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Blir mao bättre underhållning än vad det var i slutet av måndagens avsnitt? Trotts att slutet av måndagens avsnitt är bland det bästa som sänts i humorväg av dessa herrar. :o

Jo, High Chaparall har varit mycket bättre än vad det där dom gjorde på TV4 var (men det var intressant på sitt vis, ganska kul att se golfaren som lackade ur).

Här är vad Aftonbladets TV-bilaga skriver om avsnittet (lite nedkortat):

"Filip och Fredrik besöker världens största maskingevärsmässa i Louiville, Kentucky. De möter en flora av mycket, mycket republikanska vapenfetischister, somliga bara 9 år gamla. Men kastar glatt alla "unkna Michael Moore-ambitioner" åt sidan, för att istället klä sig i white trash-overaller, klippa hockeyfrillor och hänge sig åt att spendera 100.000 kronor på att avfyra supervapnen some Minigun och Quad-50, kända från flera internationella väpnade konflikter."

OBS! Nu har också AB lärt oss att Minigun och .50 är "supervapen", och att dom är kända från väpnade konflikter... suck. :P

Nåja, i den korta trailern jag såg så sköts det en del. Som sagt - videon ska laddas.

Är jag den enda som är lite, bara litegrann, avundsjuk? :(

Jag undrar bara om vi kommer att få se någon dö eller bli allvarligt skadad. De filmer jag sett från dylika mässor har gett mig bilden att Bill, 48, laddar sin Thompson från 1928, tömmer magasinet mot nån utbränd bil. Därefter vänder han sig om, utan att säkra vapnet, och börjar vifta med vapnet samtidigt som leendet går från öra till öra. Givetvis kan man höra grova skratt och saker som "Cool man... cool." Vet inte vad ni känner, men själv blir jag rädd...

Jag undrar bara om vi kommer att få se någon dö eller bli allvarligt skadad

Med tanke på att liknande "mässor" genomförs flera gånger under året så tror jag knappast att det går åt folk högt och lågt.

Givetvis finns det undantag med dålig säkerhet, men helt lost brukar det inte vara. På de skjutbanor jag har varit i USA har de varit noga med säkerheten.

Läs runt lite här: http://www.machinegunshoot.com/

En av de större "skjutfestplatserna". Jag skall lätt åka dit någon gång.. :baskerFN:

Med tanke på att liknande "mässor" genomförs flera gånger under året så tror jag knappast att det går åt folk högt och lågt.

Givetvis inte, då hade vi fått höra det. Finns det mycket liknande, men mer okontrollerad verksamhet? Det vill säga att grannarna hemma i byn skjuter lite i ett grustag motsv.

Vad är kraven för att få vara med på en sådan mässa/avfyra ett vapen? Amerikansk medborgare, utbildning?

Ska givetvis titta på programmet, och antagligen får jag ändra uppfattning, mer eller mindre.

Givetvis inte, då hade vi fått höra det. Finns det mycket liknande, men mer okontrollerad verksamhet? Det vill säga att grannarna hemma i byn skjuter lite i ett grustag motsv.

Vad är kraven för att få vara med på en sådan mässa/avfyra ett vapen? Amerikansk medborgare, utbildning?

Ska givetvis titta på programmet, och antagligen får jag ändra uppfattning, mer eller mindre.

Givetvis finns det "hillbillys" som skjuter både utan vett och sans, dock är jag övertygad om att de större, välorganiserade "shootsen" är det ordning och reda på.

Man kan, tyvärr, inte räkna med att alla tänker säkert.. som en del bilförare..

Som jag har förstått det varierar kraven, de krav jag har mött har varit att du måste legitimera dig, trtoligen måste du vara myndig? Alt. målsman, de frågar om man har koll på hur det funkar, annars får du instruktioner, teoretiska eller praktiska.

Förhoppningsvis ändrar du uppfattning till det bättre = du känner dig tryggare :baskerFN: med otur kan det bli tvärtom..

Nagon som kan banda, konvertera och tanka upp, som den dar Robinson-kuppen?

Om du går in på Kanal 5 så kan du hitta massa bra klipp från High Chaparall och jag är tämligen säker på att det kommer att komma klipp från skjutbanan där.

Fridens liljor / Fk Klinken

ARGH! Hur kunde jag undgå detta faktum???

I alla fall var det någon som frågade om nån tänker rippa och svaret är Johan Adam. Ska testa mitt "nya" Radeon 9600XT med TV/Video-in :huh: Dock har jag pissigaste uploaden i Svea rike (500Kbit) så om nån hade en 10Mbit server motsv. som man kan uploada till så hade det varit bra! :lol: PM:a mig! :navy:

Reklampaus.

Så här långt:

Säkerheten såg bättre ut än jag förväntat mig.

Många har på sig skumma kläder i knepiga mönster...

Varför skjuta utan att sikta, eller rättare sagt bara mata patroner mot en buss? Jag vill ha tavlor.

Visst var det bra med "Sharp-skyttar", men det känns lite som om de lär sig nåt utantill, frågan är om det tillämpas vid skjutbanan motsv.

"We don't like women."

Nu börjar det igen!

Reklampaus igen...

Ja, vad ska man säga.. Det är inte lätt att träffa en kokosnöt om man gör så där... Verkade ju vara lite lättare med ksp.

2Sharp - Om du jämför skjutbanor i Sverige och USA (mässor som denna), vad säger du om säkerheten? Nu klipper de ju bort rätt mycket så vi får inte se t.ex. om det ges tydliga order (Anläggning, Eld, Avbryt! Eld upphör) o.s.v.

Slut

Rätt vackert med spårljusen och spridningen på vapnen... Fan, jag har inte råd.

Nej, jag har inte ändrat uppfattning riktigt. Man fick ju inte se nåt som gav mig nåt skäl till det heller.

Nån som såg maskinen dom bandade ksp-band med i början av programmet? Verkade grymt smidig men det kanske är en sån som diskuterades tidigare här på forumet som strulade en hel del

har två saker att säga

woow, nattskjutningen var.... :/

sedan, lill pojken som sköt thompson :Malaj:

men wow om jag får 100.000 över någon gång.

:}

Är det nån som vet hur man kan skrapa ihop 100 papp fortast möjligt??

Verkade ganska kul :/ är en hel del bly i vallen eller vad tror ni?

Håller med om att man skulle vilja ha tavlor att skjuta på, det är inte så kul att se grus sprätta :sniper::}:Malaj:

Noooooooooo!!!

Jag missade pogrammet med en timme :Malaj:

borde läsa här oftare och inte vara bortrest så ofta... (gör 10 böjsträck som straff)

F*N va otur att man inte får reda på detta förän en timme efter pogrammet börjar...

någon som kan ladda upp pogrammet så att man kan se den på datan eller går det i repris???

Oehört Tacksamm för svar...

:/:}:sniper:

ifall det är M134 Minigun, så är det NATO-7,62 i den, och ifall man får ta med egen ammo så borde det bli billigare, och med tanke på att den som är bandad i tygband är nollad så....

KAnske borde vara enklare & billigare att få låna en M134 Minigun och ett skjutfält, sedan är det bara att börja beställa massor med ammo :Malaj: så ifall alla mjölkar alla sina kontakter på ammo osv inom FM så borde vi få ihop en hel del ammo som vi skulle kunna blåsa iväg :/

2Sharp - Om du jämför skjutbanor i Sverige och USA (mässor som denna), vad säger du om säkerheten? Nu klipper de ju bort rätt mycket så vi får inte se t.ex. om det ges tydliga order (Anläggning, Eld, Avbryt! Eld upphör) o.s.v.

Jag har ju bara varit på skjutbanor, inte en mässa som den här [ännu]

Jag ser faktiskt inget behov av de eldkommandon vi använder vid militära skjutningar, det är ju solklart vart du får skjuta och de flesta vapnen är ju monterade i lavett/stativ.

Man vänder ju inte en quad på en femöring direkt..

De vapnen som är lättare att ratta runt med verkade ju övervakas rätt ordentligt.

Man kan ha hög säkerhet utan fyrkantiga kommandon.

Personligen tycker jag det är glockrent med att utbilda barn i säker vapenhantering, hur skall man annars göra?

Du säger: "Visst var det bra med "Sharp-skyttar", men det känns lite som om de lär sig nåt utantill, frågan är om det tillämpas vid skjutbanan motsv"

Varför får du det intrycket?

Jag ser inget problem med att lillkillen skjuter Thompson, varför?

Jag lovar att posta bilder när jag skjutit med mini-gun :Malaj:

Instämmer för övrigt med Kimster..

Men jag blev nog mer äcklad av dessa inskränkta människor än fascinerad av deras vapen. Inte fascinerad alls faktiskt. Sjukt är vad det är.

Utveckla gärna varför de är inskränkta, varför är det sjukt?

Väldigt bra program, synd att inte någon som hade njutit mer fick åka dit...

Hade heldst tagir quadcannon, bättre än minigun :/

Kanske skulle samla ihop 100.000:- och åka dit nästa april :}

Skönt att man spelade in programet, kan inte vänta tills det rellas till dator också :Malaj:

Man vänder ju inte en quad på en femöring direkt..

Dessutom så var den spärrad i höjd,- och sidled om jag fattade honom rätt. Just av säkerhetsskäl.

Sen så instruerades vår käre reporter att inte skjuta eldskurar utan hålla inne avtryckaren tills ammon tog slut så att inte instruktörerna skulle missta det för ett eldavbrott.

Gott grundläggande säkerhetstänkande tycker jag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...