Nestor Posted September 26, 2003 Report Share Posted September 26, 2003 Den dröm jag kommer ihåg starkast var när jag drömde om lila elefanter på råsa moln... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted September 26, 2003 Report Share Posted September 26, 2003 Sluta käka svampar innan du lägger dig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted September 26, 2003 Author Report Share Posted September 26, 2003 Okej,,, tack för tipset. Skall prova med Stimorol istället Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnowFlax Posted September 26, 2003 Report Share Posted September 26, 2003 Drömmar... Natten mot igår drömde jag att jag körde terrängbil mitt ute i skogen. De andra i min grp hade blivit skjutna och jag var påväg hem till basen. Jag var alltså på fi-ter. Tyvärr vaknade jag när drivmedlet i bilen tagit slut och jag var påväg att fortsätta marschen till fots. Årstiden var sommar och terrängen var väldigt ovan för mig - väldigt tätt mellan träden, högt gräs och väldigt grönt. För några veckor sedan drömde jag att ett träd utanför min fasters hus i byn var ett objekt som min grupp skulle försvara. Under natten försökte fi ta sig in i husen där vi sov (fattar inte varför de inte gick på objekten) genom att kasta en hgr. Som tur var upptäckte jag detta och väckte min grupp samt skickade ut dem att försvara objektet. Själv stannade jag kvar och väckte de övriga i huset (civilisterna) så att de skulle kunna försvara huset. Tyvärr vaknade jag i detta ögonblick. :( I denna dröm var det vinter så snö fanns det gott om. Weekendwarrior? - Nä 24/7-warrior Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted September 26, 2003 Report Share Posted September 26, 2003 Jag hade en asbizzar dröm häromnatten. Jag drömde att jag var ute med HMS Visborg och att en av mässarna hade gjorts till matsal för civlia passagerare, ungefär som en färja alltså. Det var gourmetmat och stärkta linnedukar och jag kladdade till en massa beställningar och bar mig dumt åt. Gästerna klagade och Restaurangchefen (alltså en löjtis) var på mig och skällde att jag fläckade ned flottans goda rykte. Hur som haver, rätt vad det är håller jag på i ett torrförråd och blir då stucken på båda armarna av en skorpion. Min arm sväller upp som fan och blir alldeles blå och bultande. Jag tror att jag skall dö och folk håller på med mig som fan. Så vaknade jag och då låg min lilla dotter och sov på min arm, som hade domnat. Analyze that! Link to comment Share on other sites More sharing options...
akula Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Minns att jag drömde ofta, konstigt och enligt kamraterna högt under värnplikten. Min favorit är när jag drömde ihop en middag där prins Bertil var gäst. Till efterrätt åt vi den kulinariska höjdpunkten Klistrade päron, undrar fortfarande vad det är och varför de dök upp i min dröm. En annan höjdare var när jag drömde att bataljonschefen var en vacker, ung (förmodligen kåt) kvinna som bedrev skoaffär på kontoret. Eller varför inte när min stackars mor skulle väcka mig en lördagsmorgon och jag röt i åt henne "Det vet du väl för fan hur en terrängbil ser ut innuti". Undrar vad jag drömde då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Jag var och spelade soft air gun för en vecka sedan på Combat Zone i höör. Tror ni att detta bäddade för roliga drömmar? Inget dramatiskt faktiskt men jag tyckte det gick mycket bättre i mina drömmar än vad det gjorde i Höör. En återkommande grej var att avtryckaren var så seg att man inte kunde trycka av skotten. Annars brukar jag faktiskt inte drömma om särskilt spännande grejor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akula Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Jag var och spelade soft air gun för en vecka sedan på Combat Zone i höör. Tror ni att detta bäddade för roliga drömmar? Inget dramatiskt faktiskt men jag tyckte det gick mycket bättre i mina drömmar än vad det gjorde i Höör. En återkommande grej var att avtryckaren var så seg att man inte kunde trycka av skotten. Annars brukar jag faktiskt inte drömma om särskilt spännande grejor. Det där med avtryckaren är med i nästan alla mina militära drömmar, någon teori? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Jag var och spelade soft air gun för en vecka sedan på Combat Zone i höör. Tror ni att detta bäddade för roliga drömmar? Inget dramatiskt faktiskt men jag tyckte det gick mycket bättre i mina drömmar än vad det gjorde i Höör. En återkommande grej var att avtryckaren var så seg att man inte kunde trycka av skotten. Annars brukar jag faktiskt inte drömma om särskilt spännande grejor. Det där med avtryckaren är med i nästan alla mina militära drömmar, någon teori? Hmm, sega avtryckare har jag också råkat ut för i drömmar. Kan det ha att göra med människans inneboende motstånd mot att skjuta någon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ful Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Eller för att det är obra om man hamnar i en duellsituation? Link to comment Share on other sites More sharing options...
akula Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Jag var och spelade soft air gun för en vecka sedan på Combat Zone i höör. Tror ni att detta bäddade för roliga drömmar? Inget dramatiskt faktiskt men jag tyckte det gick mycket bättre i mina drömmar än vad det gjorde i Höör. En återkommande grej var att avtryckaren var så seg att man inte kunde trycka av skotten. Annars brukar jag faktiskt inte drömma om särskilt spännande grejor. Det där med avtryckaren är med i nästan alla mina militära drömmar, någon teori? Hmm, sega avtryckare har jag också råkat ut för i drömmar. Kan det ha att göra med människans inneboende motstånd mot att skjuta någon? Det är min tolkning också, intressant att det är fler som upplever det. Undrar vad vi ska kalla företeelsen? Nu vill jag ha anmälan från alla som upplever detta i drömmarnas land, jag ser ett potentiellt exarbete här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sillen Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Nu har jag faktiskt aldrig drömt om att jag använt vapen, däremot har jag uplplevt det där. Om jag ska trycka på nån knapp t.ex., så är den jätteseg och går inte att trycka in. Vissa saker blir omöjliga när man drömmer, fast man vet att man kan klarar dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Nu har jag faktiskt aldrig drömt om att jag använt vapen, däremot har jag uplplevt det där. Om jag ska trycka på nån knapp t.ex., så är den jätteseg och går inte att trycka in. Vissa saker blir omöjliga när man drömmer, fast man vet att man kan klarar dem. Rädsla att misslyckas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
akula Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Nu har jag faktiskt aldrig drömt om att jag använt vapen, däremot har jag uplplevt det där. Om jag ska trycka på nån knapp t.ex., så är den jätteseg och går inte att trycka in. Vissa saker blir omöjliga när man drömmer, fast man vet att man kan klarar dem. Aldrig drömt att du använt vapen Själv stormade jag Monte Cassino i tioårsåldern och på den vägen är det, men jag minns att det inte gick att trycka av då heller. Visst blir saker omöjliga när man drömmer men jag upplever att betydligt mer blir möjligt, flyga t ex. Det vetenskapen tror händer är att pannloben mister sin kontroll över lillhjärnan och allt blir minst sagt underligt, ungefär samma sak som händer när man druckit lite för mycket alkohol alltså. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted September 28, 2003 Report Share Posted September 28, 2003 Hmm, sega avtryckare har jag också råkat ut för i drömmar. Kan det ha att göra med människans inneboende motstånd mot att skjuta någon? Det är min tolkning också, intressant att det är fler som upplever det. Undrar vad vi ska kalla företeelsen? Nu vill jag ha anmälan från alla som upplever detta i drömmarnas land, jag ser ett potentiellt exarbete här Tror inte det. Jag har haft sådana drömmar förr när man verkligen vill skjuta någon. Säg en mardröm när knivmördaren kommer närmre och närmre och du står där med Glocken i högsta hugg. Allt du vill är att försvara dig genom att skjuta busen men avtryckaren är ställd med ett motstånd som hade fått Hulken att svettas. Tror inte att man ska läsa in för mycket i drömmarna trots allt. Raptor --> <-- knivmördare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted September 29, 2003 Report Share Posted September 29, 2003 jag har för fan drömt att jag knäppte tomten. o jag skojar inte. ingen seg avtryckare där inte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sillen Posted September 29, 2003 Report Share Posted September 29, 2003 Klart jag drömmer att jag gör mycket som jag inte kan göra i verkligheten. Gör inte alla det? Det som var intressant var att det gick i andra riktningen också. Alltså att jag inte klarar av sånt som jag kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tivaljör Posted September 29, 2003 Report Share Posted September 29, 2003 I fält: Vet inte hur många gånger jag drömde att jag hade tappat bort mitt vapen... I kasern: Vet inte hur många gånger jag drömde att jag hade försovit mig.... ....Undrar vad de drömmarna betyder? Jag tappade aldrig bort en enda pinal ( zero affses) och jag försov mig aldrig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gorg Posted September 29, 2003 Report Share Posted September 29, 2003 har inte gjort lumpen än men sovit i kasern i en vecka på ungdomskurs, tror jag drömde 7ggr irad att jag försovit mig och alla stod upp o bäddade sängarna, det var en av dom märkligaste mornar jag haft.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted September 30, 2003 Author Report Share Posted September 30, 2003 Drömmart från ungdomskurs käner jag igen! drömde att en av löjtnanterna rågade varför jag kom till uppställningen i CIVILA kläder... bizzzaarr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted September 30, 2003 Report Share Posted September 30, 2003 And now to something completely different, A man with three buttocks...... Jag har haft en otäck dröm där jag blir jagad av sjuksköterskor som ska ta blodprov på mig, men när jag springer så känns det som om jag springer med fötterna i sirap, dvs det går inte så snabbt, och jag känner dem flåsa mig i nacken med sina jävla kanyler. EDIT: Är det bara jag som inte har drömmar med militär anknytning? /Amfibieslusken med sprutfobi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d97ao Posted September 30, 2003 Report Share Posted September 30, 2003 Har inte varit med om någon dröm med seg avtryckare, däremot att vapnen inte fungerat eller att vapnen skjutit helt åt skogen eller inte haft verkan. Drömde en gång att jag låg på ett fält och sköt på annalkande fiender och skotten flög åt alla håll utom rakt (fram) och man behövde skjuta mängder med skott på varje fiende för att fälla dom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Thern Posted September 30, 2003 Report Share Posted September 30, 2003 I somras när jag gick Pk med sjövärnskåren, så vaknade jag kallsvettig o undrade varför enbart min säng stod i logementet(?) alla andra sängar o skåp och allt var borta.. det var helt tomt... sedan vaknade jag o alla låg o sov precis som vanligt... Det kändes lite mysko därefter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kommer få tönt-tjänst Posted September 30, 2003 Report Share Posted September 30, 2003 Jag var och spelade soft air gun för en vecka sedan på Combat Zone i höör. Tror ni att detta bäddade för roliga drömmar? Inget dramatiskt faktiskt men jag tyckte det gick mycket bättre i mina drömmar än vad det gjorde i Höör. En återkommande grej var att avtryckaren var så seg att man inte kunde trycka av skotten. Annars brukar jag faktiskt inte drömma om särskilt spännande grejor. Det där med avtryckaren är med i nästan alla mina militära drömmar, någon teori? Hmm, sega avtryckare har jag också råkat ut för i drömmar. Kan det ha att göra med människans inneboende motstånd mot att skjuta någon? Jag tror att det är en effekt av att den del av nervsystemet hämmas när man sover. Alla har vi väl nån gång drömt att vi är jagade och känner hur benen känns som bly, det går bara inte att springa! "Hjärnan" skickar ut signaler som vanligt, och var vi inte nerstängda så skulle vi fösöka springa iväg i verkligheten också, vilket är väldigt obra om man ligger uppe i ett träd eller något. Dock så funkar det inte ibland som då folk går i sömnen, eller när man vaknar och slickar kudden. *host* Möjligen är det samma sak här. Jag känner ofta på morgonar att jag inte har någon styrka i händerna, även om jag fösöker knyta dem så får jag ingen kraft, då inte systemet kommit igång ordentligt. Jag får intrycket att det är samma känsla; man vill verkligen trycka av, men det gååååår inte! Avtryckaren är så jävla seeeeg! Kan det stämma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xit Posted October 27, 2003 Report Share Posted October 27, 2003 Har oxå drömt om sega avtryckare, jag drömmde att jag var med i finska vinterkriget. Var placerade i ett tält tillsammans med någon Ksp, fi kom men avtryckarn var så seg så att man blev nervös. Det gick bara inte att avfyra ngt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnDoe Posted October 27, 2003 Report Share Posted October 27, 2003 Den absolut värsta dröm som jag har är att man ramlar, man kan ramla från ett hus, en stol eller bara snubbla, och så att säga " tar mark i sängen". Det känns verkligen som man landar hårt också brutalt & skitäckligt uppvaknande :( Det är faktiskt den mest skrämmande dröm jag har och jag har den ofta John edit- Vem drömmer inte om krig förresten? -edit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mårten Posted October 27, 2003 Report Share Posted October 27, 2003 När jag åkte nattåg till boden en gång så låg killen på britsen mittemot mig och typ sov med öppna ögon. Han vaknade till halvt och tittade på mig och fick för sig att jag var en av våra löjtnanter (som inte var alltför behaglig). Han såg ut som han hade sett ett spöke tills han vaknade till helt och fattade att det var jag. Efteråt berättade han att han hade varit övertygad om att löjtnanten hade dödat mig och att han stod näst på tur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted October 27, 2003 Report Share Posted October 27, 2003 Den absolut värsta dröm som jag har är att man ramlar, man kan ramla från ett hus, en stol eller bara snubbla, och så att säga " tar mark i sängen". Hade under många år en dröm med samma anknytning. Jag åker slalom på Hundfjället i Sälen. Det går fortare och fortare, jag kan inte bromsa. Kommer till ett litet hopp, flyyyger ut i luften och vaknar när jag PANG! landar. Till slut hade jag drömt samma dröm så många gånger att jag kunde tänka (i drömmen): Jaha, nu kommer det här igen då, fan vad jobbigt... Bland det mer pinsamma man drömt är ju att helt plötsligt befinna sig på Café Opera, endast iklädd morgonrock... edit: Rättade till din quote //Yman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Womack Posted October 27, 2003 Report Share Posted October 27, 2003 Jo knasiga drömmar har man haft gott om "Sega avtryckaren" har man varit med om. Likaså att vapnet inte har någon effekt. Men det dummaste i vapenväg var när jag försökte skjuta fiender med.... en lite jävla pistolformad gren! En annan riktigt sjuk sak, är när jag drömde att en av mina kompisar var en japan (jag vet inte varför) och att han jagade ifatt mig och sköt mig med ett gevär i skinkan. Satan vad ont det gjorde! Ganska ofta får jag drömmar där tyngdlagen inte verkar gälla. Att man kör över en fartbula med cykel och flyger 200 meter för att sedan landa i ett träd helt oskadd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal_oldpc Posted October 27, 2003 Report Share Posted October 27, 2003 Jag har inte haft en enda mardröm sedan jag var 12 eller 13. Inte en enda gång, jag är nästan lite orolig över det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.