Jump to content

Vad händer om man som nyinryckt....


Recommended Posts

... kommer till sin utbildningsplats och det visar sig att man av någon anledning inte kommer kunna klara av eller fullfölja den. T.ex. man har för dålig fysisk förmåga, man skadar sig, eller kanske att omstädigheterna blir förfärliga(!) ja inte vet jag....

 

Men då undrar jag... vad händer med mig då? Ta fysiken tex.. kommer jag flyttas till ett annat ställe? KOmmer lumpen skjutas upp ett år? Kommer jag itne få göra nåt alls?

 

 

Nån som vet?

 

 

 

MVH Peter

Link to comment
Share on other sites

Det finns olika alternativ. Ibland bli man särskild och får åka hem och aldrig mer återkomma, vissa får en lättare tjänst (på min tid blev man placerad i vakten eller i förrådet som kalsongutdelare mtsv). Andra får en ny chans nästa inryck. Detta varierar från förband till förband, och av den art av krämpor etc som man lider av.

Edited by Smocken
Link to comment
Share on other sites

Se bara till så att du blir hörd av rätt person innan du har gått för långt in i din utbildning.

 

Jag hade ett jävla problem med min rygg under min värnplikt. Efter typ 10 besök hos läkaren å den där andra snubben som typ funkar som en konulent, så slapp jag bära ryggsäck. En sketen ryggsäck mindre känns ju jättebra när man vid övningar tvingades släpa runt på motorenheter till parabolantenner som vägde typ 100 Kg.

 

Som sagt. Se till å prata med rätt person i rätt tid så slipper du tråkigheter som jag fick...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...