Patroels Posted May 15, 2004 Report Share Posted May 15, 2004 Den här ser jag fram emot: The chronicles of Riddick Är jag den enda som tycker at Pitch Black (med Vin Diesel i rollen som Riddick) var en bra rulle? Ja okej, kanske monstren var sådär hmm-hmm, men handlingen var iaf spännande! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 15, 2004 Report Share Posted May 15, 2004 Såg trailern idag före "van Helsing" verkar kunna bli intressant... Nästan lite WH40K över det... Karaktären är klert intresant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
"Insats Hv" nisse Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 Hmm... verkar vara riktigt bra... Vin Diesel är tillbaks i en roll som passar honom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 Jag tillhör också dom som gillade pitch black men vi verkar vara i minoritet, ser fram mot kommande uppföljaren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
komicZny Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 såg trailern för ett par månader sen.. verkar grym! Vin var mäktig i Pitch Black Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt Tulo Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 Pitch Balck är en riktig höjdare, men i övrigt vet jag inte om Vin har gjort något man kan kalla bra. XXX t.ex är ju riktigt skitdålig. Ska bli kul att se Riddick! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted May 16, 2004 Author Report Share Posted May 16, 2004 Ja xXx var urkass! Nej en sci-fi rulle med hjälte, mörkklädde krigare och vackra rymdfarkoster är MYCKET hälsosamt för själen då o' då! Kanske man borde servera sån't til skolmaten? (Rykten vill veta att ytterligare två Riddick-filmar är i väntan, om TCOR alltså gör rejält med stålar!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 "Pitch Black" var iaf jag nöjd med så hoppas nästa film med Riddick blir bra, en rymdfilm med lite röj i! Det ser iaf bra ut om man går efter hemsidan och framtidsaction med Vin i huvudrollen kan inte bli så fel, eller? När "Pitch Black" släpptes hade hemsidan en rätt cool flash-grej om hur Riddick fick sina mörkeranpassade ögon och hur han smet ur fängelse. En sorts "prequel" inför filmen. Osäker på om den finns kvar fortfarande... The future is so bright I got to wear shades! Link to comment Share on other sites More sharing options...
"Insats Hv" nisse Posted May 17, 2004 Report Share Posted May 17, 2004 Det finns bara en film till som Vin gjort som är bra... Saving private Ryan... Till trots så är det faktiskt en ganska bra film. speciellt början... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted May 18, 2004 Report Share Posted May 18, 2004 Pitch Black var lite så där... premissen att just precis den dagen de landade så blev det en en-gång-per-22-års-solförmörkelse... samt missade "tuffa" repliker gjorde att det hela kändes rätt misslyckat. Jag menar... vad f-n är detta: - Full clip, safety's off. One shot if you spot him. - Yes, but what if Mr. Riddick spots us first? - Then there'll be no shots. xXx var en smula bättre. En bra motvikt till James Bonds fullständiga überelegans. Low down and dirty... massor med gadgets som inte kom till nytta (hur kommer det sig att Q alltid vet exakt vilka prylar som skall användas under filmens gång?)... och en agent som faktiskt tar illa vid sig och är en smula mänsklig. Me like. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted May 18, 2004 Report Share Posted May 18, 2004 Vi får inte glömma att "Pitch Black" är en australiensisk film inspelad med en förhållandevis låg budget och sedd i det perspektivet är en helt fantastisk film, speciellt om man jämför med helt hjärndöda mångmiljondollardyra filmer som "xXx" och "Van Helsing". //danno (som också längtar efter Chronicles) Link to comment Share on other sites More sharing options...
komicZny Posted May 18, 2004 Report Share Posted May 18, 2004 Undrar hur Van Helsing hade varit om Vin hade spelat huvudrollen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted May 18, 2004 Report Share Posted May 18, 2004 Oj, vilket sammanträffande att de släpper ett spel (av svenskar) om hans flykt från fängelset snart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted May 19, 2004 Report Share Posted May 19, 2004 Undrar hur Van Helsing hade varit om Vin hade spelat huvudrollen.... Sämre!? (är det verkligen möjligt... skrämmande) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted May 19, 2004 Author Report Share Posted May 19, 2004 ... Och inte bara är Pitch Black en låg-budget rulle, den experimenterar också mycket med film som medie: Richard B. Riddick's nattesyn, ljuset som ska repräsentera en värld med tre solar och optiken som nyttjas på kamerat ger allt en lite bizar atmosfär... /me, like it! P.S. Det är F-N den häftigsta crashlanding jag någonsinn sett, i starten av P.B. ... Oj-oj-oj!...AJ-AJ-AJ-! /me, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted August 30, 2004 Author Report Share Posted August 30, 2004 Nu har man spanat ind rullen... Hmmm, lite besviken är jag på niveauet av själva historien, men som visuel upplevelse blir den svår att spö! (nej, här pratar jag inte om special effects). Svårt att göra en objektiv recension... Filosofi på högt plan? Absolut inte! Bra (nytt-) monster? Nähä, det måste dom jobba hårt på att fixa om dom vill göra en C.O.R.2! Häftig crash-bang action? Jap, av den bästa sorten! Mega-cool oneliners? Yes (lite sorgligt, att Vin inte är bra på annat!) Den får B) B) B) av fem möjliga. Det grafiska design (Necromongers rymdskepp t.ex.) är -i mina ögon- av absolut högsta klass. ... Självklart skal jag köpa filmen, när den kommer på DVD. Andra som har nå't o' säga MVH Troels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.