Jump to content

The chronicles of Riddick

Patroels

Recommended Posts

Ja xXx var urkass!

Nej en sci-fi rulle med hjälte, mörkklädde krigare och vackra rymdfarkoster är MYCKET hälsosamt för själen då o' då! Kanske man borde servera sån't til skolmaten? :Malaj::lol:

(Rykten vill veta att ytterligare två Riddick-filmar är i väntan, om TCOR alltså gör rejält med stålar!)

"Pitch Black" var iaf jag nöjd med så hoppas nästa film med Riddick blir bra, en rymdfilm med lite röj i! :lol:

Det ser iaf bra ut om man går efter hemsidan och framtidsaction med Vin i huvudrollen kan inte bli så fel, eller? :Malaj:

När "Pitch Black" släpptes hade hemsidan en rätt cool flash-grej om hur Riddick fick sina mörkeranpassade ögon och hur han smet ur fängelse. En sorts "prequel" inför filmen. Osäker på om den finns kvar fortfarande...

The future is so bright I got to wear shades! :D

Guest J-Star

Pitch Black var lite så där... premissen att just precis den dagen de landade så blev det en en-gång-per-22-års-solförmörkelse... samt missade "tuffa" repliker gjorde att det hela kändes rätt misslyckat. Jag menar... vad f-n är detta:

- Full clip, safety's off. One shot if you spot him.

- Yes, but what if Mr. Riddick spots us first?

- Then there'll be no shots.

xXx var en smula bättre. En bra motvikt till James Bonds fullständiga überelegans. Low down and dirty... massor med gadgets som inte kom till nytta (hur kommer det sig att Q alltid vet exakt vilka prylar som skall användas under filmens gång?)... och en agent som faktiskt tar illa vid sig och är en smula mänsklig. Me like.

/J

Vi får inte glömma att "Pitch Black" är en australiensisk film inspelad med en förhållandevis låg budget och sedd i det perspektivet är en helt fantastisk film, speciellt om man jämför med helt hjärndöda mångmiljondollardyra filmer som "xXx" och "Van Helsing".

//danno (som också längtar efter Chronicles)

... Och inte bara är Pitch Black en låg-budget rulle, den experimenterar också mycket med film som medie: Richard B. Riddick's nattesyn, ljuset som ska repräsentera en värld med tre solar och optiken som nyttjas på kamerat ger allt en lite bizar atmosfär... /me, like it!

P.S. Det är F-N den häftigsta crashlanding jag någonsinn sett, i starten av P.B. :uuh:

... Oj-oj-oj!...AJ-AJ-AJ-! :):o /me, :}:D

• 3 months later...

Nu har man spanat ind rullen... Hmmm, lite besviken är jag på niveauet av själva historien, men som visuel upplevelse blir den svår att spö! (nej, här pratar jag inte om special effects).

Svårt att göra en objektiv recension...

Filosofi på högt plan? Absolut inte!

Bra (nytt-) monster? Nähä, det måste dom jobba hårt på att fixa om dom vill göra en C.O.R.2!

Häftig crash-bang action? Jap, av den bästa sorten!

Mega-cool oneliners? Yes (lite sorgligt, att Vin inte är bra på annat!)

Den får B) B) B) av fem möjliga.

Det grafiska design (Necromongers rymdskepp t.ex.) är -i mina ögon- av absolut högsta klass.

... Självklart skal jag köpa filmen, när den kommer på DVD.

Andra som har nå't o' säga :Malaj:

MVH

Troels

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...