Jump to content

Österrike nobbar JAS


Haegg

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det är väl inte så österrikarna har tankar på att expandera? När man skaffar sig ett så avancerat plan som EF? :-(

 

 

Skämt å sido...det var en ganska snabb leverans efter beslutet, trodde nog att konglomeratet av länder som var me att bygga planet hade första tjing på alla nya maskiner?

Link to comment
Share on other sites

Tja vad jag vet så hade vi ju ett gäng övertaliga maskiner som endast kanske behövde moddas för köparens behov så då kan jag förstå att leveranserna går snabbt. I EFs fall måste dom inte skapa en ny lina i tillverkningen för en ny beställare?

 

Ursäkta om inlägget var dumt men det var en fråga där jag ville veta mer om saken för helt på det klara med hur det går till vid flygförsäljning vet jag ju inte. :-(

Link to comment
Share on other sites

Tja vad jag vet så hade vi ju ett gäng övertaliga maskiner som endast kanske behövde moddas för köparens behov så då kan jag förstå att leveranserna går snabbt. I EFs fall måste dom inte skapa en ny lina i tillverkningen för en ny beställare?

 

Ursäkta om inlägget var dumt men det var en fråga där jag ville veta mer om saken för helt på det klara med hur det går till vid flygförsäljning vet jag ju inte. :lol:

 

Både för Österrike och Saudiarabien får någon av de länder som ingår i konsortiet avstå leveranser och istället ta senare slottar. För Österrike vet jag inte vem som fick avstå, men till Saudi blir det britterna som får vänta.

 

Det var säkert ett krav från köparna i båda afärerna och eftersom det handlar om så mycket pengar och prestige så var det säkert inget att diskutera.

 

Det kommer dessutom uppgifter från britterna att man är intresserad att avstå helt och hållet från leveranser för att ha råd med F-35.

Link to comment
Share on other sites

Det är väl inte så österrikarna har tankar på att expandera? När man skaffar sig ett så avancerat plan som EF? :ph34r:

Hm, ett återupprättandet av imperiet Österrike-Ungern kanske inte är en så dum idé i alla fall... :wub:

 

Hmmm......och ungern flyger Gripar.......kunde bli en bra affär det här :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...