Jump to content

On-Off Policy

|lj|

Recommended Posts

Var och lämnade in en digitalkamera på onoff det hela är ett garantiärende men jag har mkt svårt att tro att lirarna på OnOff fixar detta.

Min fråga, vet någon vad dom brukar göra när de inte klarar att laga något och ej heller kan få tag på likadan ersättningsvara?

OnOff är ju som de är, jag försöker personligen undvika att handla där.

De har inga egna verkstäder så vitt jag vet så de skickar iväg prylarna så det är ju inte omöjligt att den reparatör som får din kamera kan fixa felet. Kan de inte laga felet eller ordna en likvärdig vara så bör du ju få pengarna tillbaka. Kolla på Konsumentverkets hemsida, där finns många nyttiga tips. trilksas Onoff med dig så kontakta konsumetvägledaren i din kommun, kontaktuppgifter finns på hemsidan.

Lite OT kan jag nämna att min plastfarsas widescreen-TV gick sönder en vecka efter att garantin gått ut. OnOff sa bara "Det var ju tråkigt. Vi kan skicka in TV:n på rep men då får du betala undersökningen + reservdelar". Min morsa ringde till Panasonic i Sverige och de sa att en TV definitivt ska hålla i mer än ett år så om bara OnOff kontaktade dem så skulle allt lösa sig. När Onoff fick veta detta sa de bara "struntar väl vi i, vi har vår egen policy, vi bryr oss inte om vad Panasonic säger". Efter att ha kollat på Konsumentverkets sida hittade jag en sida om konsumentköplagen och i den lagen står det att man har rätt till reparation upp till 2 år efter köp, oavsett om garantin gått ut eller ej, förutsatt att man kan bevisa att man inte orsakat felet själv. När morsan och hennes gubbe lämnade in TV:n på rep så påtalade de detta och då blev det annat ljud i skällan. Jag antar attOnOff inte är vana vid pålästa kunder.

Nu känner jag mig lite som Sverker Olofsson i Plus. :winner:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...