simon Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 Hej! Som den duktiga människa jag är, uppdaterar jag mitt Norton AntiVirus-viruskydd och Norton Internetsecurity så ofta jag kan. Detta har hållt de värsta "virusarna" borta från min dator. Nu är det dock så att i går eftermiddag, uppdaterade jag som vanligt. Och sen dess är datorn inte sig lik. Den är 3 gånger slöare och internet är sig likt sen gamla 56k-tiden. Mången gång som jag försöker gå in på nätet kommer en varning upp som frågar om jag vill tillåta, blockera eller anpassa. Jag ser att att programet som benämns "SymproxySvc.exe" kommer från Symantec Corporation. Första gången denna varning dök upp tryckte jag "blockera" och då fungerar inte internet. Jag stänger ner nätet och startar webbläsaren igen. Denna gång varningen dyker upp trycker jag tillåt. 3 sekunder senare kommer samma varning upp igen. Tillåt även denna gång. den tredje gången jag trycker tillåt, och väljer att alltid "välja denna konfiguration..." eller vad det står, slocknar datorn och startas om. När sen datorn väl är igång och varningen kommer upp, väljer jag som senast. Tillåt och "välj alltid denna konfiguration...". 3 sekunder senare kommer samma varning upp. Nu får jag damp och väljer samma alternativ 6-7 gånger, med samma resultat. Varningen dyker upp efter ca 3 sekunder. Jag ger upp, stänger av datorn och drar till segelflygklubben. När jag sätter igång datorn idag(dagen efter) kommer ingen varning upp, men internet är segare än 56k. Efter lite amatör-felsök(jag stängde av Norton Auto-protect och Internet-security, och fann till min glädje att datorn återfann sin "snabbhet") har jag dragit slutsatsen att felet ligger i Norton-programmen.... Vad skall jag göra? Vad är felet? Någon kompis har tipsat om system-återställning, en annan om att ominstallera Norton-AntiVirus.... vad säger ni som vet lite om detta program? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitbull Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 Hej! Hände exakt samma sak för mig för någon dag sedan. Säkert ett problem hos norton i någon uppdatering. Lösningen är att avinstallera norton antivirus (och brandväggen om du kör den också). Se till att allt är borta sedan installerar du om från början och kör liveupdate flera gånger tills den säger att det inte finns mer att hämta. Klart, funkar nu igen. Hoppas det löser sig med denna metod. /Joel Link to comment Share on other sites More sharing options...
4425 Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 Hadde ett liknande problem och efter timmar med felsökning så va det brandväggen som finns i northon som fuckade! Jag hade en lite jordglob nere i verktygsfältet som jag fick högerklicka och disabla för att internet ska funka! skitjobbigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Civil Skyddsvakt Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 Har själv haft problem med uppdateringen av Norton Internet Security 2004. Jag har själv vart i kontakt med Symantec gällande detta. Man vet om problemet och skulle snart släppa en ny uppdatering som skulle fixa diverse problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 14, 2004 Author Report Share Posted May 14, 2004 Allt det ni säger stämmer överens med mitt problem! Jag får la vänta några dagar och se om de släpper en ny uppdatering, annars blir det la ominstallation! Tack för svaren, om det finns fler med detta problem, posta gärna här, även fast jag redan har fått svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deron Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 Fick problem med mitt Norton Internet Security 2002 efter en uppdatering av Symantec Redirector som LiveUpdate uppdaterade i går. Datorn startade om sig hela tiden och det kom upp något meddelande om att en drivrutin hade skadat nått. Lyckades uppdatera Norton igen och nu funkar allt prima igen. Verkar som att de släppt någon buggit uppdatering först... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.