Shock Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=stor...3/od_nm/fire_dc Det hela säger sig själv. 40km. Hihi. Kabooom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torak Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 Hihi En intressant artikel, och en bra varning, men tusan sa dalig smak att fnittra at det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 Rökning dödar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted May 14, 2004 Report Share Posted May 14, 2004 JIPPI... Va... ROLIGT! DOH! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted May 15, 2004 Report Share Posted May 15, 2004 Det här visar återigen varför det inte är en bra idé att ha enorma mängder explosiv materiel lagrad på ett och samma ställe. För något år sedan var det en liknande händelse i Thailand, ett ammunitionsförråd flög i luften. Så vitt jag vet fick man aldrig reda på orsaken men förödelsen var stor. En bild från den händelsen har etsat sig fast i minnet på mig, en polis står och tittar fundersamt på en bil vars motorhuv är kraftigt intryck av en oexploderad 155mm granat som fått en luftfärd från förrådet. Enligt bildtexten var bilen under färd med en förare i den när granaten landade där, en rejäl dos tur för honom att granaten varken exploderade eller slog igenom vindrutan istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racoon Pioneer Posted May 15, 2004 Report Share Posted May 15, 2004 Vad som är klantigast vet jag inte... Men övningen där ukrainskt luftvärn skjuter ner ett civilt passagerarplan med en robot ligger ju rätt högt på topptio-listan... I just wonder why? Varför? Varför? Varför? /RP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.