Jump to content

Battlefield 2

Lasse.J

Recommended Posts

Njae, jag förstår hur du resonerar men BF Vietnam är en vidarutveckling av BF 1942, dvs samma motor o dyl. (Rätta mig om jag har fel ngn)

medan BF 2 har ny motor, fysik mm

Verkar helfränt iallafall  :banana

Nja, lite skillnad är det är det ändå.

Man har bl a skrivit om lite så att det är bättre stöd för helikoptrar.

lite skillnader står här

Lite retfullt att de modellerat M1an med den inte så krigsmässiga eldmarkeringsavfyrningsanordningen (kallad "Hoffman device").

Länk till bild

Ungefär som att porträttera en Strv 122 i skarpt läge, med BT-system monterat :uuh:

/Messerschmitter

Det verkar ju asballt, speciellt när en snubbe kan sitta och kontrollera folket på marken, nu kan man mycket enklare koordinera trupperna.. man skulle kunna säga att BF2 är utrustat med en enklare NBF eller något... I övrigt verkar spelet bli riktigt bra, grafiken påminner om Half Life 2 och bygger säkert på den motorn.

Det som slog mig mellan BF 1942 och BF Vietnamn är att Vietnam är "pinsamt" lätt att klara av. Är personligen inte så imponerad över AI´n även på de svårare nivåerna.

Spelet i sig är kul. Gillar spel där man inte har några större begränsningar utan kan sno fordon och plocka upp vapen "in-game". Det som jag saknar är möjligheten att själv utrusta sig modell Delta Force/Rainbow Six.

- HvPrsk

Man kan ju kompensera den osmarta AI´n med att dra upp ration med bottar om man kör cooperative. fyra spelare mot trettio bottar gör spelet lite intressantare, jag lovar :huh:

"Target rich environment"

/E

Man kan ju kompensera den osmarta AI´n med att dra upp ration med bottar om man kör cooperative. fyra spelare mot trettio bottar gör spelet lite intressantare, jag lovar :rocketl:

/E

Det ända som är lesamt när man spelar så är att när man springer långt uppe i ett stort buskage så blir man träffad av bootarna. Medan en riktig spelare inte skulle sett en.

Man kan ju kompensera den osmarta AI´n med att dra upp ration med bottar om man kör cooperative. fyra spelare mot trettio bottar gör spelet lite intressantare, jag lovar :rocketl:

/E

Kan bekräfta detta :lol:. Vi var 6 pers som spelade coop i BFVietnam och det blev trist efter ett tag. Sedan testade vi spela mot 30 botar och det blev genast roligare :lol:.

Tycker dock BF1942 är fortfarande roligare än BFVietnam. Båda spel är dock rena MP spel och ska hälst köras online eller i nätverk.

BF2 verkar bli kul om de fixar till vapenkänslan. Har iaf stora förhoppningar på spelet :lol:

Edit: Såg att de har länkar till lågupplösta filmer. Dessa finns också i högre upplösning. Finns en torrent länk till dessa men kan inte hitta den...

Jag gillar ju förstås känslan i BFV när man till tonerna av Creedence dammar in på låg höjd med en Gunship och förstör NVA´s dag...

En härlig känsla..

Men filmklippen som visade hur en spelare "ringde in" målkoordinater till en rote F-15E i BF2 fick verkligen min päls att stå... mums..

/E

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...