Jump to content

Hur många räcker en tub kamo-färg till?

rill3e

Recommended Posts

Hela huvudet + armar!!!!!!!!!!!!!!!

Brukar räcka med färg i ansiktet, på halsen, i nacken och i förekommande fall i långt hår. På händerna kan du ha handskar annars går det inte åt så mycket.

Tror att jag och min stridsparskamrat gjorde av med kanske max 4 tuber under GU (och då var vi inte mycket i skogen)

Det räcker inte långt om man ska låna ut till halva gruppen då dessa aldrig hade med sig eget :unsure:

Tror att jag gjorde av med ganska mycket, svårt att säga hur många tuber dock. Hade som vana att gärna kleta in ansiktet med extra mycket (orkade inte hålla på att dalta). På så sätt slapp jag dessutom ofta maskera om mig på morgonen dagen efter då det satt kvar. Dessutom var våran fänrik en riktig maskerings-fetishist, vi skulle väl helst alltid vara ansiktsmaskerade om han fick välja :unsure:

Hur många räcker en tub kamo-färg till om hela huvudet + armar ska kamofleras helt och totalt..???? :bash:

Är det bara jag som tänker på diskmedelsreklamen på TV?

...ja, förmodligen.

Är det ett krav att använda kammofärg under övningar? Jag kan tänka mig att färgen torkar ut huden i ansiktet rätt mycket... eller vad säger alla ni som prövat. Det närmaste jag kommit var när jag målade en svenska flagga i ansiktet på en gladfotbolldag...

Är det ett krav att använda kammofärg under övningar? Jag kan tänka mig att färgen torkar ut huden i ansiktet rätt mycket...

War is not nice, but it's not about being nice. Is it?

EDIT: Fick interpunktionen fel.

@ Rill3e: Rulla ner ärmarna när du ska kriga till det, så sparar du kamofärg och sår på armarna.

Edited by Vysotskij

Är det ett krav att använda kammofärg under övningar? Jag kan tänka mig att färgen torkar ut huden i ansiktet rätt mycket... eller vad säger alla ni som prövat. Det närmaste jag kommit var när jag målade en svenska flagga i ansiktet på en gladfotbolldag...

Det är krav bara när du får order om att göra dig stridsberedd.

Under min GSU kom den ordern ofta. Under resten av vpl aldrig, frånsett regementets-dag-dagen, då vi skulle se tuffa ut.

Skiljer sig natuligtvis mellan tjänster och förband.

Dessutom torkade färgen inte ut huden sommaren 2002. Det var varmt och svettigt, och färgen rann av efter ett tag. Ingen vidare mening att ens försöka kladda ner ansiktet.

Jag har aldrig haft torr hud efter att ha använt kammofärg trots att jag har haft det flera dagar i ett streck.

Har ingen aning om hur många gånger en tub räcker till men det är ett antal. Över 10 skulle jag tro. Men som sagt, det gäller inte om man ska låna ut till hela gruppen :bash:

Är det ett krav att använda kammofärg under övningar? Jag kan tänka mig att färgen torkar ut huden i ansiktet rätt mycket...

War is not nice, but it's not about being nice. Is it?

EDIT: Fick interpunktionen fel.

Där fick du till det ,O

tack för alla svaren på den något dumt ställda frågan :wub: