Jump to content

Förslag till SoldF.com

CfrHGB

Recommended Posts

Först och främst: Jag visste inte var jag skulle vända mig med förslaget, och knappt till vem heller. Men nu postar vi den här och set vad det blir av den :baskerPa:

En sak som jag faktiskt saknar på SoldF.com är lite information om de ryggsäckar som finns på olika håll i FM. Jag tror att jag fick iden från topicen om sjukvårdsmaterial som mynnade ut i en mycket bra sida om sjukvårdsväska 9 (väntar med spänning på fortsättningen). Därför skickar jag ut en förfrågan till alla de som haft (det kanske tvivelaktiga :lol: ) nöjet att stifta bekantskap med diverse ryggsäckar som cirkulerar på alla de olika föband som faktiskt finns kvar. Ryggsäckar som jag tänkte på var bland annat LK 70 (om de fortfarande finns kvar), LK100, Berghaus Trident, FSJ Orginal (jag har säket missat någon ;) ) Tyvärr kan jag inte vara mycket mer än en idespruta angående det här eftersom jag inte provat någon av åvanstående ryggsäckar, men jag hade nog tänkt mig ett upplägg ungefär som sidan "Hattar och mössor" på SoldF.com om ni inte lyckas skriva tillräckligt mycket så att alla ryggor får varsin sida :D .

De som vet någonting skulle väll kunna skriva ihop något och kanske till och med skicka med lite bilder så får vi se vart det slutar.

Vad tuycker ni? En bra ide eller är det någonting som snarast borde låsas och glömmas snabbare än en ksp 90 skjuter automateld :baskerPa:

Jag tycker det låter som en bra idé...

Det är ju många här som frågar väldigt mycket om ryggsäckar...

Stridssäcken kanske man om kan skriva en liten rad om...

Lk30:an och Lk35:an kanske också...

Lite skillnad mellan att den finns kvar, och att den används... Bara för att man inte använder en ryggsäck ute för beväringar betyder inte att det är den ryggsäcken man kommer att få vid mobilisering...

LK70 är en grymt underskattad ryggsäck :lol:

Jag tycker det låter som en bra idé...

Det är ju många här som frågar väldigt mycket om ryggsäckar...

Stridssäcken kanske man om kan skriva en liten rad om...

Lk30:an och Lk35:an kanske också...

på SoldF.com står det redan om ss2000