Guest Posted June 11, 2002 Report Share Posted June 11, 2002 Hej! I en framtid är det inte omöjligt att det kommer att säljas Landsverksfilm såsom dokumentär om deras utveckling av stridsfordon. Filmerna är upptagna av Landsverk själv, under deras olika försök med stridsfordon under 1930- 40- och 50-talet. Det varierar från terrängkörning, skjutning till detaljfilmning och annat. Utan att avslöja källa måste jag påpeka att detta inte är något som har bestämts, ehuru om intresset är stort - kan man ju "pusha" på projektet en aning... Vad har NI för intresse av att se Landsverksfilm??? Lynx_39 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 11, 2002 Report Share Posted June 11, 2002 Rent historiskt så är Landsverk intressant då Krupp under ww2 hade aktiemajoritet! Inte många Landskronabor vet om detta, eller att man tillverkat krigsmateriel här överhuvudtaget (även fartyg till flottan på varvet) medan de däremot har matats med info om förintelsen och dyl. under historielektionerna. Så ur ett rent historiskt perspektiv så är åtminstone jag som lokalpatriot intresserad. Ur ett rent militärhistoriskt perspektiv så borde det väl vara intressant för gemene man. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Självklart är jag intresserad av en film om Landsverk. Allt som har med svenskt pansar att göra är högintressant. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Givetvis är man intresserad...filmer är alltid kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts