Jump to content

Hjälm

Sir Vival

Recommended Posts

I filmen "Operation fritagning" ("Nid De Guêpes") har specialpolisen Hélène Laborie (Nadia Farès) en hjälm som jag gärna skulle vilja få reda på ursprunget till... Någon som sett filmen och vet?

nid2.jpg

(I övrigt en läcker film med massa fransk action.)

Om inte min franska vore i det närmaste obefintlig så vore franska sidor ett alternativ...

Jo, hjälmen har en liten kant, det kan man se i andra vinklar än den på bilden.

Tackar för hjälpen!

Om inte min franska vore i det närmaste obefintlig så vore franska sidor ett alternativ...

Jo, hjälmen har en liten kant, det kan man se i andra vinklar än den på bilden.

Tackar för hjälpen!

Okej, men kolla upp GIGN då. Jag har ju bara din bild att gå efter. Du som sett filmen (eller vad det nu är) har ju lite mer att gå efter. Men är det en kant så vill jag ha det till den hjälmen som dom har. Rätt lik om inte annat.

gi-escalier.jpg

us%20others-25.jpgus%20others-26.jpg

Edited by Panzerfaust

Nja... Den skulle jag kalla "amerikansk kevlar"... Den jag söker påminner mer om Protec "Classic Skate". Har hitta något som kan vara hjälmen i fråga, men bilderna är väldigt, väldigt små, men visst verkar det vara så att det är "GIGN-issue".

Nja... Den skulle jag kalla "amerikansk kevlar"... Den jag söker påminner mer om Protec "Classic Skate". Har hitta något som kan vara hjälmen i fråga, men bilderna är väldigt, väldigt små, men visst verkar det vara så att det är "GIGN-issue".

hmm, men titta på din bild och bilderna jag postade, allrahelst den längst ner?

Tycker formen påminner väldigt mycket. Att den är hög i nacken tex, att den inte går ner lika mycket över öronen som andra hjämar av den typen brukar göra...

Men du har ju sett filmen så du vet nog vad du snackar om... :D

Mmm, den längst bak med "öron muffarna" är ju väldigt lik. Är det hål i den i filmen också? Det som jag kollade på och som bollé hjälmarna inte har är ju den tvära sluttningen på fronten, du ser att kansten pekar typ framot eller vad man skall säga. På bilden med tjejen så är det "finare" sluttning på kanten fram... den är mer rund. Annars är det ju slående lika. Skulle va grate om du har fler bilder från filmen? sånt här är ju gör sköj! leta grejer och man har inte en aning om vad det är...

Sen måste jag hålla med, fransyskor och revolvrar har väl inget här att göra.

EDIT: man får kanske räkna med också att hjälmarn kan va något modifierade för filmen? Så jag kanske är lite för petig då... Vet ju inte vad det är för typ av film.

Edited by Panzerfaust