simon Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Hejsan! SFP kommer kanske att fixa till hemvärnsoldater till deras nästa release, men om det skall gå behöver de bra bilder på Hjälm 57 och tillhörande duk. Bra bilder alltså. Det har blivit mitt "kall" att fixa fram sådana bilder, då jag gärna vill se HV i OFP! Så om nån av er hemvärnsmän har en bra digitalkamera, kan ni väl ta lite bilder på tingesten, från alla håll(sidorna, framifrån, bakifrån, ovanifrån, underifrån....ja ni fattar), så kanske just er hjälm blir förevigade i OFP-motorn! Posta bilderna här så är jag tacksam! I väntan på bra bilder! //Simon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 11, 2004 Author Report Share Posted May 11, 2004 Nu har 116 pers kollat tråden...är det inte någon som sitter på lite bilder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansardvärg Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Om du kan vänta typ 3 dagar(högst) så skall du få de finaste bilderna som finns!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Vad är hjälm m/57? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Jag tror han menar m37. Den gamla fallhatten i plåt alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansardvärg Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Hjälmen heter m/37, men jag förstod vilken hjälm ville ha bilder på så jag skall fixa detta!!! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 12, 2004 Author Report Share Posted May 12, 2004 Underbart, Pansardvärg!! Och ursäkta röran, M/37 skall det ju givetvis vara! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Ett hett tips är ju annars att gå in på vilken MD-sida som helst på nätet, där finns ju bilder på m/37 i de flesta möjliga samt omöjliga variationer........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 12, 2004 Author Report Share Posted May 12, 2004 Jag vet, men de är inte tillräckligt bra, Jag(de) vill ha närbilder med bra kvalité....sådana bilder finns inte att finna nånstans på mil.se....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 14, 2004 Author Report Share Posted May 14, 2004 Hehe pansardvärg, nu har jag väntat i 3 dagar...blir det någe av det? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 16, 2004 Author Report Share Posted May 16, 2004 Pansardvärg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 Hejsan! Hejsan! SFP kommer kanske att fixa till hemvärnsoldater till deras nästa release, men om det skall gå behöver de bra bilder på Hjälm 57 och tillhörande duk. Bra bilder alltså. Det har blivit mitt "kall" att fixa fram sådana bilder, då jag gärna vill se HV i OFP! Så om nån av er hemvärnsmän har en bra digitalkamera, kan ni väl ta lite bilder på tingesten, från alla håll(sidorna, framifrån, bakifrån, ovanifrån, underifrån....ja ni fattar), så kanske just er hjälm blir förevigade i OFP-motorn! Posta bilderna här så är jag tacksam! I väntan på bra bilder! //Simon Man kan ju alltid köpa tjänsten... T ex av www.orbis360.com. Tror tom att de har en hjälm på lager... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 16, 2004 Author Report Share Posted May 16, 2004 Eftersom Pansardvärg lyser med sin frånvaro(för tillfället), efterlyser jag andra HV-män/kvinnor som sitter på digital-kamera och som har lust att hjälpa SFP att framställa hemvärnet i sin mod! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konan Posted May 17, 2004 Report Share Posted May 17, 2004 Jag kan ta lite bilder på hjälmen när jag kommer hem till norrköping nästa gång (tis eller ons) om inte pansardvärg har fått upp sina bilder då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 20, 2004 Author Report Share Posted May 20, 2004 blev det något av konans bilder? Eller pansardvärgs? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansardvärg Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 så..nu har du äntligen fått dina bilder...tog inte lång tid.=)...typ bara 10-15 dagar... hoppas att du tycker om dem!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 jag har redan skickat 30st bilder på HJälm m/37 m hjälmduk till Shar för 1v sedan ;) glömde visst skriva det här... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Fjellman Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 Jag som trodde att HV hade m/90 hjälmen.... *tittar på sin m/90 hjälm*... :P //Sgt Fjellman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Hjälm m/90 kanske vi får ut 2005. Hittills har bara IP samt vissa befäl fått ut den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts