Jump to content

Jag vill, jag vill, jag vill??

Stefan F

Recommended Posts

Vet ni var man kan få testa på det, bara på skoj, och gärna skjuta med andra militära vapen också?... utan att gå med i t.ex HV eller nån utlandsstyrka.

Helt enkelt åka och panga litegrann. Finns det nån sån verksamhet?

Åk till Ryssland så kan du få flyga MIG om du vill.

Du kan även köpa ett om du skulle vilja det men tror inte du får ta in det i Sverige ;)

För att få chansen att skjuta med riktiga vapen så kan du åka till en skytteklubb när dem har nybörjargånger eller provapå-kvällar.

Militära vapen kan bli svårt. :lol:

Jo, jag vet. Att skjuta pistol är inget problem, bror min har ett par stycken. Men det är svårare att hitta klubbar som skjuter med automatvapen. :P

Och min familjesituation tillåter inte någon mer utlandsmission, eller HV inom dom närmaste åren.

Man tycker ju att FM borde ha en prova-på verksamhet dom med.

"Kom och testskjut en Haubits - om du gillar't, skriv på här!"

Jo, jag vet. Att skjuta pistol är inget problem, bror min har ett par stycken. Men det är svårare att hitta klubbar som skjuter med automatvapen.  :P

Och min familjesituation tillåter inte någon mer utlandsmission, eller HV inom dom närmaste åren.

Man tycker ju att FM borde ha en prova-på verksamhet dom med.

"Kom och testskjut en Haubits - om du gillar't, skriv på här!"

FBU är ju enda alternativet. HV har vad jag vet inga möjligheter att skjuta KSP 90. Är osäker på om den är med i nån FBU kurs heller för den delen. Men som sagt. FBU är ditt enda alternativ. Och då är man borta 5dagar vid varje kurs (oftast)

Annars startar de säkert upp en ny dokusåpa för din skull.

ROTFLMAO!!! Huve´t på spiken...

:baskerKav:

VAD f-n betyder ROTFLMAO?

Antingen har du strul med stavningen som ligger på en obegriplig nivå med mina stavnings problem, eller så är det nåt annat som jag inte förstår... vad? :worthy: