Jump to content

ENIRO har pajjat sin telefonkatalog

henke

Recommended Posts

• Forumsledning

Även om de formellt inte tillhör Felia längre så har de lyckats fela rätt stort med sin internetkatalog för privatpersoner. http://privatpersoner.eniro.se/

Jag uppmärksammade det igår när jag kollade bland mina släktingar på nätet. Nästan alla sammanboende var borttagna och bara deras partner (den som ursprungligen reggat numret) fanns med.

Par som gift sig för flera år sedan hade inte fått nytt efternamn och folk som flyttat ihop fanns inte med. Jag själv var tex helt borttagen.

Efter kontakt med Eniro visar det sig att de "bytt leverantör och haft problem med överföringen".

Bra att de fixar det och berättar det....

Om man vet om det och läser mellan raderna gör de det...nästan.

http://www.eniro.se/hjalp/privatpersoner/forandring/

Under en övergångsperiod kommer förändringsarbetet leda till vissa kvalitetsförsämringar.

Jag råder er till att kolla upp er egna och vänners uppgifter.

Eniro skulle fixa min på 48 timmar.

Är dina uppgifter felaktiga?

Om du märker några felaktigheter i de sökresultat som kommer upp får du väldigt gärna höra av dig till vår kundtjänst via e-post: [email protected] alternativt på telefon 020-615 615.

Med din hjälp skapar vi Sveriges bästa och mest kompletta söktjänst.

Har haft problem jag med. Mitt mobil nummer har hamnat på en namne i anna stad 10 mil bort. Folk ringer som tokar och kan inte fatta att det är fel Mr X de talar med. Felia och eEniro och 118 118 kan inget göra utan hänvisar till min leverantör (tele2) som inte fattar vad de har med saken att göra....

Hej,

Tack för Ert mail!

Vi har åtgärdat enligt Era önskemål och ändringarna kommer att synas på eniro.se och Eniro 118118 inom 48 timmar.

Orsaken till att Er uppgift ej är komplett på eniro.se är att vi har bytt grunddataleverantör.

Med vänlig hälsning

NN

Kundservice Privatpersoner A-Ö

Eniro Sverige AB

Tfn: 020-615 615

Fax: 0480-449325

e-mail: [email protected]

Det ser ut som om de har råkat ut för det önskemålet en och annan gång förut. Aningens stelt svar men de har väl mallar som de ska följa.

• Forumsledning

Ja, då är det väl bara att passa på att mata in email...de verkar ju inte ha koll på sitt system så då kanske de inte har tid att kolla vilka som betalat för det.

Hade titel/mail för flera år sedan med då det var gratis att mata in det via webben. När jag sedan flyttade skulle de ha flera hundra spänn för att mata in samma uppgifter på min nya adress.

Hade "IT-Profil" som Percy Nilegaard ett tag när NileCity/Percytårar var som populärast :)

Ja, då är det väl bara att passa på att mata in email...de verkar ju inte ha koll på sitt system så då kanske de inte har tid att kolla vilka som betalat för det.

Hade titel/mail för flera år sedan med då det var gratis att mata in det  via webben. När jag sedan flyttade skulle de ha flera hundra spänn för att mata in samma uppgifter på min nya adress.

Hade "IT-Profil" som Percy Nilegaard ett tag när NileCity/Percytårar var som populärast :lol:

Om farsans "Ing."-titel försvinner så kommer han att gå bärsärkagång misstänker jag.

Han har haft den i katalogen sedan 60-talet och just nu är han allmänt skitsur på telefonfirmor i allmänhet så det blir till att börja gräva värn... :)

Eniros internetkatalog måste vara skapad som ett ALU-projekt eller som en desinformationskampanj. Det går knappt att hitta något i den. Den hävdar på fullt allvar att det finns en bilhandlare i Stockholm t.ex. Det är inte många internettjänster som får mig att klappa ihop datorn och återgå till pappersversionen men telefonkatalogen är helt klart en av dem.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...